اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:38

پنج شنبه, 23 مرداد 1399 ساعت 08:44
  • .

برگزاری یک دوره آموزش حقوقی برای خبرنگاران خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: به همت معاونت آموزش دادگستری کل خراسان شمالی شماری از خبرنگاران خراسان شمالی در یک دوره آموزش حقوقی شرکت کردند.

به گزارش نسیم امروز، علی خادمی با بیان این مطلب اظهار داشت: با موافقت رییس کل دادگستری خراسان شمالی و اعلام معاونت آموزش و نیروی انسانی یک دوره آموزشی ویژه اصحاب رسانه با حضور شماری از خبرنگاران استان در محل سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی که با مدرسی جناب آقای عباسی معاون محترم دادستان برگزار گردید، مباحثی همچون مبانی و عناصر شکل گیری برخی جرائم از جمله مفاسد اقتصادی، تشریفات دادرسی، قرارهای تامین کیفری و آشنایی با وظایف دادسرا و دادگاهها، تدریس و به سئوالات حاضرین در موضوعات مختلف پاسخ داده شد.

خادمی با بیان اینکه آشنایی خبرنگاران با مباحث حقوقی علاوه بر افزایش آگاهی آنان می تواند به کاهش جرائم و آسیب های رسانه در فضای حقیقی و مجازی کمک کند ، گفت: در این برهه از زمان که اطلاعات و تبادل آن در دنیا، حرف اول را می زند، ارتقای توانمندی اهالی رسانه و آگاهی آنان از مسائل حقوقی امری ضروری است و به روز کردن اطلاعات حقوقی و سایبری در کنار دیگر علوم لازمه این حرفه مهم است.

وی ضمن قدردانی از اقدام ریاست کل و معاونت آموزش و نیروی انسانی دادگستری کل خراسان شمالی، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این دوره های کوتاه مدت آموزشی، استمرار یابد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی با بیان اینکه خبرنگاران با داشتن آگاهی از مباحث حقوقی بهتر می توانند ضمن اطلاع رسانی و تنویر افکارعمومی، نقش مطالبه گری خود را نیز به خوبی ایفا کنند.

خادمی تصریح کرد: با رشد و توسعه فعالیت های رسانه ای در عرصه فضای مجازی، داشتن سواد رسانه ای و آگاهی لازم در انتشار و بازنشر اخبار و نهایتا آشنایی با مسائل حقوقی از جمله حقوق شهروندی و دانستینهای حقوقی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

گفتنی است: این دوره آموزشی عصر روز چهارشنبه 21 مردادماه به مدت 3 ساعت و با حضور شماری از خبرنگاران رسانه های استان برگزار شد.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 23 مرداد 1399 ساعت 08:44
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره