اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 21:52

دوشنبه, 20 شهریور 1402 ساعت 08:33
  • .

معرفی برگزیدگان نخستین سوگواره ملی «عاشورا» در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

برگزیدگان نخستین سوگواره ملی «عاشورا»در خراسان‌شمالی طی مراسمی با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن شهرستان بجنورد معرفی شدند.

به گزارش نسیم امروز، شب گذشته، بر اساس رأی هیات داوران این سوگواره متشکل از «محسن کابلی»، «سعید فرجی»، «عباس میرهاشمی»، «حمید سبحانی» و «احسان کمالی ، اسامی برگزیدگان در بخش های مختلف به شرح ذیل اعلام کردند:

در بخش مجموعه عکس

«مریم آل مومن» از شهرکرد، «ساسان جواد نیا» از گیلان«پرویز گلی زاده» از تبریز و «مرتضی امین الرعایی» از خراسان رضوی رتبه های اول تا چهارم این بخش را از آن خود کنند.

بر اساس این گزارش، در بخش تک عکس نیز «علی اصغر فیض الهی»، از کردستان، «امیر مهدی اسدی»، «امیر بیات» و «عرفان کوچاری» به ترتیب حائز رتبه های اول تا چهارم شدند.

این گزارش حاکی است، در بخش کتیبه و پرچم «محمود بازدار» توانست رتبه نخست را از نگاه داوران متشکل از دکتر«غلامرضا معروف»،«سید سعید کریمی» و «مصطفی معمی وند» به دست آورد و «مهلا اسدی عبدآباد»، «زهرا دلیری» و «امیر حسین وحیدی» نیز شایسته تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش، هیات داوران بخش طراحی لباس این سوگواره متشکل از «یاسرنیکنام»، «مهسا ارزمانی» و «سیده زهرا فخر نبی»، پس از بررسی آثار به ترتیب «زینب دهقانیان» و«کتایون دوراندیش» را حائز رتبه اول و دوم اعلام کردند و «مریم نودهی» و «زینب رجبی» را شایسته تقدیر دانستند.

بر اساس این گزارش، از نگاه هیات داوران متشکل از «داوودفتحعلی بیگی»، «علی عزیزی»، «محمد حسین ناصر بخت»، «قاسم مهرنیا» و «حسین حصاری» در بخش امام خوان، «سید مهدی میر حسینی» از اصفهان با مجلس «شهادت موسی بن جعفر(ع)»، حائز رتبه نخست شد.

همچنین « نقی بیاتی باباعلی» از تفرش با مجلس «شهادت امام رضا (ع)» و «نصراله باباعلی» از تفرش با مجلس «شهادت حربن یزید ریاحی» به ترتیب رتبه های دوم وسوم بخش امام خوان را از آن خود کردند.

همچنین هیات داوران، «محمدعلی کمالی» از اسفراین با مجلس «خرابه شام» و «مجتبی حیدری» از تفرش با مجلس «شهادت امام حسن مجتبی(ع)» را شایسته تقدیر در این بخش اعلام کرد.

این گزارش حاکی است، در بخش شهادت خوان، نیز هیات داوران هیچ شخصی را حائز رتبه نخست ندانست و «مرتضی شاه حسینی» از تفرش با مجلس «حمزه سید الشهدا» و «مهران فهندژ سعدی» از شیراز با مجلس « شاه چراغ» به ترتیب توانستند رتبه های دوم و سوم این بخش را از آن خود کنند .

«عباس صابری » از تفرش با مجلس «حر بن یزید ریاحی» نیز در این بخش، شایسته تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، «محمد هاشمی» از تهران رتبه نخست و «امین رستگار» از بجنورد در رتبه سوم بخش جوان را از آن خود کردند و هیات داوران، هیچ هنرمندی را در این بخش حائز رتبه دوم ندانست و از «امیرحسین شیروانی» از بجنورد و «محسن زمانی» از تفرش تقدیر به عمل آورد.

بر این اساس، در بخش زنانه خوان، «مهدی صیادی» از تهران رتبه نخست را از آن خود کرد و هیئت داوران «احمد عسگری » از تفرش، «حمید مربی» از شاهرود و «مصطفی شاه حسینی» از تفرش را در این بخش شایسته تقدیر دانست.

این گزارش حاکی است، در بخش طفل خوان«امیررضا باقری» از شاهرود، «سبحان محمودی» از اصفهان، «زینب خسروان» از تهران و «پویا حکیم شناس» از اسفراین از نگاه داوران شایسته تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش تخت خوان، «حمیدرضا حیدری» از تفرش رتبه دوم را از آن خود کرد.

در بخش سرپاخوان نیز «سید علی اکبر میرحسینی» از تفرش موفق شد تا رتبه نخست را کسب کند و «تقی صابری» در این بخش رتبه سوم را از آن خود کرد.

هم چنین در این بخش هیات داوران، «امیرعباسی فر» از تفرش،«رضا جعفری» و «موسی باغجقی» هر دو از بجنورد را شایسته تقدیر دانست.

بر اساس این گزارش،«حمیدرضا حیدری» از تفرش و «محمدجواد روستا» از شیراز در بخش متفرقه خوان شایسته تقدیر شدند.

در بخش موسیقی نیز «عباس حیدری» و «محسن بیاتی» از تفرش به طور مشترک رتبه نخست این بخش را ازآن خود کردند و «علیرضا تحش» و «میثم شکری» از تهران به طور مشترک رتبه دوم این بخش را کسب کردند.

همچنین در بخش موسیقی از «احمد تیموریان» و «حسین تیموریان» از بجنورد تقدیر به عمل آمد.

براساس این گزارش؛ « احمد توکلی» از بجنورد به عنوان ناظم البکاء مورد تقدیر قرار گرفت.

این گزارش حاکی است، هیات داوران از گروه جوانان شیروان با مجلس «مخلب و قنبر» به سرپرستی «حبیب فرخنده» وگروه منتخب خراسان شمالی با مجلس «عابس و شوذب» به سرپرستی «ابراهیم جعفری»تقدیربه عمل آورد.

این گزارش حاکی است، هیات داوران «ا... یار سلیمانی» شبیه حضرت عباس (ع) و «سید میرزا شریعت دوست» شبیه امام از و «محمد مشایی» شبیه حارث از تهران در بخش اجراهای تک نفره شایسته تقدیر شدند.

همچنین هدیه ویژه هیات داوران به استاد «رضا حیدری» به پاس یک عمر تلاش ارزنده درهنر شبیه خوانی ایران اهدا شد.

بر اساس این گزارش، نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی که از شانزدهم ماه جاری در بخش های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس، پرچم و کتیبه آغاز شده است با معرفی برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره