اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 13:12

جمعه, 22 مهر 1401 ساعت 08:37
  • .

لزوم به روز رسانی آمار و اطلاعات صنایع چاپی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت سیزدهم درصدد است تا آمار و اطلاعات صنایع چاپی را به روز رسانی کند.

به گزارش نسیم امروز، محسن یگانه کاری در هفتمین جشنواره صنعت چاپ و نشر خراسان شمالی اظهارداشت: آمار و اطلاعات دقیقی از حوزه صنعت چاپ در سطح کشور در دسترس نیست و جامعه هدف از برخی خدمات بی بهره می شود بنابراین ضرورت دارد تا آمار و اطلاعات دقیق‌تری در این حوزه بدست آید که این امر نیازمند کمک اتحادیه ها است.

وی افزود: اطلاعات کارکنان و تجهیزات واحدهای چاپی، ضرورت توسعه و افزایش تعداد چاپخانه‌ها، آموزش پذیری و آموزش مستمر و توانمندسازی ازجمله چالش‌هایی است که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طبع آن در استان‌ها مواجه هستیم که باید در کنار هم و به همت اتحادیه‌ها و فعالان این صنعت آن ها را برطرف کنیم.

دبیر بیست و دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کشور با تاکید بر اینکه متأسفانه آمار و ارقام و اطلاعات از ظرفیت‌ها و نیازها به‌روز نیست افزود: بر این اساس نمی‌توانیم تصمیم‌های درستی بگیریم و برخی از اقدام‌ها و تصمیم‌ها بر اساس حدس و گمان‌ها اتخاذ می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر سرشماری دقیق و مستمر و همواره به‌روز شده از چاپخانه‌ها (تعداد کارکنان، تجهیزات و سطح خدمات) به کمک اتحادیه‌ها انجام شود، بهترین تصمیم‌ها و اقدام‌ها برحسب نیازها و اولویت‌ها برای صنعت چاپ اتخاذ می شود.

ایجاد پل ارتباطی بین صنعت چاپ و نشر

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: باید پل ارتباطی بین صنعت چاپ و نشر ایجاد شود.

حجت الاسلام عباس سرشته گفت: اگر در حوزه چاپ و نشر فقط وابسته به حوزه هنری باشیم، فعالیت در این حوزه دشوار خواهد شد چرا که مسوولان صنعت نیز در این امر باید کمک کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا درصدد هستیم تا پل ارتباطی بین صنعت و چاپ ایجاد کنیم و از مشکلات این حوزه بکاهیم.

در پایان این جشنواره ۱۷ نفر از پیشکسوتان، کارگران فنی نمونه، مدیران نمونه، کارآفرینان برتر، طراحان نمونه حوزه صنعت چاپ خراسان شمالی با حضور مسوولان کشوری و استانی تجلیل شدند.

آخرین ویرایش در شنبه, 23 مهر 1401 ساعت 09:37
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره