اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 08:11

شنبه, 18 شهریور 1402 ساعت 13:08

گشایش نمایشگاه عکس سوگواره ملی عاشورا در بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نمایشگاه عکس نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در نگارخانه بجنورد با حضور مسوولان خراسان شمالی، عکاسان و هنرمندان گشایش یافت.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در حاشیه برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه همزمان با سومین روز از سوگواره ملی عاشورا تا ۲۱ شهریور ماه سالجاری در نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای علاقه مندان دایر است.

تقی صادقی افزود: در این محل ۴۸ اثر در بخش تک عکس و ۹ مجموعه عکس، ۱۵ کتیبه و ۳۰ اثر در قالب طراحی لباس با نمادهای عاشورا به نمایش عموم در آمده است.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۲۱۱ عکس از ۳۶۲ هنرمند به دبیرخانه سوگواره ملی هنری عاشورا ارسال شد که ۴۸ اثر در بخش تک عکس و ۹ مجموعه عکس از ۴۵ عکاس به مرحله نمایشگاهی این سوگواره راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: از میان ۸۰ اثر راه یافته به بخش طراحی لباس نیز ۳۰ اثر با داوری «یاسر نیک بخت»، «مهسا ارزمانی» و «سیده زهرا فخرنبی» به بخش نمایشگاهی راه پیدا کردند.

صادقی با اشاره به ۷۵ اثر رسیده به بخش کتیبه و پرچم، گفت: پس از بررسی و داوری ۱۵ اثر به بخش کتیبه و پرچم نمایشگاهی راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: «سید عباس میر هاشمی»،«حمید سبحانی»،«سعید فرجی»،«محسن کابلی» و« احسان کمالی» داوری آثار بخش عکس و پیمان حمیدی پور دبیری بخش عکس نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان شمالی را بر عهده دارند.

نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از ۱۶ شهریورماه سالجاری در خراسان شمالی با حضور ۲۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی در بخش تعزیه در حال برگزاری است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره