اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 10:19

سه شنبه, 11 مهر 1402 ساعت 10:51

۸۷۱ نفر در جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی هنرنمایی کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی گفت: ۸۷۱ هنرمند با ۸۱۰ اثر هنری در بخش های مختلف این جشنواره هنرنمایی کردند.

به گزارش نسیم امروز، احمد جولایی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: بیست‌ و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از یکم تا یازدهم مهر در بخش‌های «رادیو تئاتر» و «نمایشگاه هنرهای نمایشی» به میزبانی تهران، «صحنه‌ای» (ویژه-آزاد) و «بین‌الملل» به میزبانی استان گلستان (گرگان و کردکوی)، «شبیه‌خوانی» به میزبانی استان مرکزی (تفرش)، «نمایش‌های فردی، نقالی، روایت‌های ملی و کارآواها» و «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ، «سمینارهای پژوهشی» و «نمایشنامه‌نویسی» به میزبانی آذربایجان شرقی (تبریز) در حال برگزاری است.

وی افزود: بخش عروسکی و دانشجویی جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی با ۲۱ اثر به میزبانی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شد.

جولایی بر ایجاد عدالت فرهنگی در تمامی استان ها تاکید کرد و گفت: اینک با تمرکززدایی که تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور است جشنواره را در استان های مختلف برگزار کردیم.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۱۰ اثر از سراسر کشور به این جشنواره رسید و حتی هنرمندان ۲۲ کشور برای حضور در این جشنواره متقاضی شدند اما به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار برای پذیرش نتوانستیم از همه گروه ها دعوت کنیم.

وی افزود: هنرمندان کشورهایی از جمله یونان، ایتالیا، تاجیکستان، ویتنام، سوریه، مصر، هند، مصر، بنگلادش و کشورهای عربی متقاضی حضور در این جشنواره بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: حضور هنرمندان در این استان نشان دهنده عدالت فرهنگی است که در سال جاری برگزاری رویداد های مهم در استان برگزار شده است.

تقی صادقی از دستگاه ها و سازمان هایی که در برگزاری جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی کمک کردند تقدیر کرد.

وی افزود: استعداد هنرمندان استان کم نظیراست هرجا ظرفیتی برای ارایه بوده است توانمندی خود را به نمایش گذاشتند که هنرهای نمایشی از جمله این ظرفیت در استان است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره را نقطه آغاز می دانیم چرا که قابلیت رقابت در قالب هنرهای نمایشی در استان وجود دارد.

گفتنی است: ۲ بخش عروسکی و دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از هفتم مهر ماه در استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد که امروز هنرمندان در این استان به کار خود پایان دادند .

در این استان ۲۱ اثر توسط ۱۷۵ هنرمند در ۲ بخش عروسکی و دانشجویی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی به نمایش گذاشته شد. / ایرنا

همچنین استقبال بی نظیری از جشنواره بین المللی در ۲ بخش عروسکی و دانشجویی در بجنورد انجام شد که بدون احتساب آثاری که در فضاهای باز ارائه شد بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر در سالن ها حضور داشتند.

هنرمندان شرکت کننده در ۲ بخش این رویداد از استان های اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، یزد، قزوین، کیش، زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و کشور ارمنستان هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره