اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:43

یکشنبه, 07 خرداد 1402 ساعت 16:47
  • .

لزوم تقویت زیرساخت‌های قرآنی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه درخراسان‌شمالی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های آموزش قرآن در استان گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی وارد میدان شده و با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه هم افزایی داشته باشند.

به گزارش نسیم امرز، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در شورای هماهنگی توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت زیرساخت های قرآنی در استان تنها بر عهده یک نهاد یا اداره خاصی نیست بلکه تحقق این امر مستلزم هم افزایی همه نهادها و بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد است.

وی افزود: قرآن کامل‌ترین کتاب اخلاق و هدایتگر بشریت است که بی تردید تقویت زیرساخت های آن در جامعه موجب خیر و برکت می شود.

حجت الاسلام نوری با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی خراسان شمالی، گفت: این رویداد بزرگ برکتی برای استان است و باید ستادی در این رابطه تشکیل شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: رویدادهایی همچون جشنواره قرآنی و عترت مقدمه‌ای برای پیوستن به قرآن است و باید در این امر تمامی حوزه های مربوطه پای کار باشند.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز گفت: اجرای طرح ملی تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم "بشری" در استان به تصویب رسید.

تقی صادقی افزود: آموزش در این طرح با بهره‌گیری از مکتب پیامبر اسلام (ص) به صورت گفتاری و شنیداری انجام می‌شود.

وی این طرح را مسیری برای تدریس آسان در حوزه‌های مختلف روخوانی و روانخوانی قرآن کریم دانست و اظهار کرد: این طرح به گونه ای برنامه ریزی خواهد شد که بر اساس آن، اکثریت مردم توانایی آموزش درست روخوانی و روانخوانی قرآن را به دست می‌آورند.

صادقی یادآور شد: افرادی که سابقه مربیگری قرآن کریم داشته و حداقل به تلاوت قرآن کریم به شیوه ترتیل با رعایت اصول تجویدی مسلط هستند در این دوره ثبت نام کنند.

گفتنی است: خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری دارای ۲۸ موسسه قرآنی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره