اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 13:29

جمعه, 24 آذر 1402 ساعت 14:28
  • .

توسعه علمی کشور ثمره وحدت حوزه و دانشگاه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بعد از انقلاب اسلامی موجب توسعه علمی کشور در بخش های گوناگون شده است.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: برخلاف بسیاری از ادعاها، دین نه تنها مانعی برای پیشرفت نیست بلکه مشوقی برای توسعه علم و دانش است.

وی افزود: علم همواره جایگاه ویژه ای در آموزه های دینی دارد و وحدت حوزه و دانشگاه موجب شده میانگین رشد علمی ایران در جهان چشمگیر باشد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اگر جامعه می خواهد پیشرفت کند باید به هر دو امر دین و علم اهمیت دهد و این دو با هم موجب تعالی کشور می شود.

امام جمعه بجنورد با اشاره به تبلیغات مسموم غربی ها برای جدایی دین از سیاست، گفت: غربی ها برای رسیدن به منافع مادی خود سکولاریزم و ادعای مسخره دین مانع پیشرفت بشریت است را مطرح کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: دشمنان به خوبی می دانستند که دین مانع زیاده خواهی آنها و حامی مظلومان بی دفاع است و به همین دلیل جدایی دین از سیاست را مطرح کردند تا به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) بعد از انقلاب اسلامی با هوشیاری وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند تا حیله غربی های و برخی روشنفکران غربی را خنثی کنند.

تاکید بر وحدت مسلمان برای حمایت از غزه

وی با تاکید بر وحدت مسلمانان برای حمایت از غزه گفت: مسلمانان جهان باید برای حمایت از مظلومان فلسطین در برابر زورگویی های ظالمان وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ادعای حقوق بشری غربی ها دروغی بیش نیست، بیان کرد: تاکنون در سازمان ملل ۴۷ بار پیش نویش محکومیت جنایت های اسراییل تهیه شده اما هر بار توسط استکبار جهانی وتو شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حمایت از اسراییل برخی قدرت ها نشان از آن دارد که ادعای حقوق بشری آنها دروغی بیش نیست و آنها تنها به دنبال منافع خود هستند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به الگوگیری بانوان از حضرت زهرا(س)، گفت: این بانوی بزرگوار اسلام مقامی دارد که بسیاری انبیای الهی به آن قبطه می خورند بنابراین همه بانوان باید در زندگی، ایشان را الگو قرار دهند.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: سخنرانان و مداحان نیز در این ایام باید ویژگی های اخلاقی و شخصیتی حضرت زهرا (س) را تبیین کنند تا مردم بیشتر با این بانوی بزرگوار اسلام آشنا شوند.

آخرین ویرایش در جمعه, 24 آذر 1402 ساعت 17:59
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره