اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 07:25

پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1400 ساعت 11:35
  • .

جریان سازی گردش اطلاعات آزاد با استفاده از فضای مجازی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس مرکز تحلیل داده کشور بر بهره گیری و استفاده از فضای مجازی برای جریان سازی وگردش اطلاعات آزاد تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر احمد رضا متین فر چهارشنبه شب در همایش توانمندی سازی نخبگان رسانه و فضای مجازی ( مردم میدان ) اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی کار علمی و اصولی انجام می دهد ما نیز باید با این فضا چنین برخورد کنیم تا آنان نتوانند عملیات های خود را انجام دهند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر استفاده از این فضا و آموزش درست آن تاکید داشته اند، اما ما تاکنون آن را تهدید یا چالش دیده ایم.

متین فر اضافه کرد: هم اینک فضای مجازی به فضای دوم زندگی برخی از افراد تیدبل شده و نیاز به سر و سامان و نظم دارد، چرا که دشمن نیز در این فضا فعالیت دارد و ما باید به دنبال خارج کردن دشمن از فضای مجازی باشیم.

رییس مرکز تحلیل داده های کشور اظهارداشت : جایگاه فضای مجازی امنیت ملی و حوزه های فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد، نباید هم اکنون از این غافل بمانیم و باید خودمان را برای اتفاق بزرگ در فضای مجازی آماده کنیم.

پیگیری گام دوم انقلاب در فضای مجازی

دکتر متین فر خاطرنشان کرد : ما باید گام دوم انقلاب را در فضای مجازی رقم بزنیم و نباید این فضا را را صرفا برای سرگرمی بدانیم بلکه از آن برای جریان سازی گردش اطلاعات آزاد استفاده کینم.

وی اضافه کرد : باید از این فضا به بهترین روش استفاده کنیم ، چرا که پاشنه آشیل و امنیت به فضای مجازی گره خورد و تمام دنیا با این پدیده رو به رو هستند و باید برای حل این مساله چاره اندیشی کرد.

وی افزود: فضای مجازی توانایی تغییر رفتارها را دارد و رهبر معظم انقلاب بارها به شورای عالی فضای مجازی گلایه کردند و خواهان آموزش در این موضوع مهم شدند، چرا که امروز حتی مدارس ما که یک روزی ورود موبایل در آن ممنوع بود، به دلیل همه گیری ویروس کرونا آموزش در این مدارس نیز وابسته به فضای مجازی شد.

رییس مرکز تحلیل داده های کشور اظهارداشت : تا پیش از همه گیری کرونا تربیت تربیت کودکان در خانه، مسجد و مدرسه انجام می شد و با شیوع این ویروس بار تربیت و آموزش روی دوش خانواده افتاد و راهکاری برای این شکاف باید اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد : ما باید با کارهای فرهنگی استفاده درست از فضای مجازی را به مردم به خصوص نسل جوان آموزش بدهیم و نباید این فضای را بدون کنترل رها کنیم.

متین فرگسترش بی اعتمادی را از دیگر معایب فضای مجازی بیان کرد و اضافه کرد : دشمن در فضای مجازی باور ها و اعتقادات را با هم درگیر کرد و ما باید هم اکنون حوزه باور مردم را شکوفا و تقویت کنیم.

همایش توانمند سازسی نخبگان رسانه و فضای مجازی ( مردم میدان)
همایش توانمند سازسی نخبگان رسانه و فضای مجازی ( مردم میدان) از سوی  ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و مرکز فضای مجازی سراج درسالن فرهیختگان بجنورد برگزار شد.

در پایان این همایش از پوستر جشنواره رسانه ای مردم میدان رونمایی شد.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 30 ارديبهشت 1400 ساعت 11:31
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره