اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 18:04

سه شنبه, 21 مرداد 1399 ساعت 18:46
  • .

خراسان شمالی استان برگزیده فهما در حوزه« فضای مجازی و رسانه» معرفی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزیده شدن استان خراسان شمالی به عنوان یکی از استان های هشت گانه برتر رویداد ملی فهما در بخش «فضای مجازی و رسانه» خبر داد.

حجت السلام و المسلمین دکتر «حبیب الله ارزانی»، با اعلام برگزیده شدن استان خراسان شمالی در حوزه «فضای مجازی و رسانه»، درمیان استان‌های هشت گناه و شاخص نخستین رویداد ملی فهما از فعالیت های و تلاش های فعالان کانون های این استان در حضور «حضرت آیت الله یعقوبی»، نماینده ولی فقیه تقدیر کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و که به صورت ارتباط مجازی در نشستی صمیمانه در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم سخن می گفت دیگر شاخصه های انتخاب استان‌های برتر فهما را «ارتقاء فعالیت های هنری و ادبی کانون ها»، «ارتقا فعالیت های ادبی و هنری کانون ها»، «شبکه سازی و ساماندهی»، « ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی»، «غنی سازی اوقات فراغت»، «پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی» و نیز«خلاقیت و نوآوری» اعلام کرد.

دکتر ارزانی در توضیحی تکمیلی افزود: این انتخاب پس از داوری آثار ثبت شده در سایت بچه های مسجد توسط کانون های سراسر کشور در زمینه های مختلف همایش ها و برنامه ها، کارگاه های آموزشی، طرح های ملی و استانی و ثبت ایده ها و عملکرد خلاقانه کانون ها صورت گرفته است. رییس ستادهماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به آغاز دومین دوره رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: : دومین دوره این رویداد از نیمه دوم سال 1400 بعد از محرم و صفر و همزمان با هفته وحدت آغاز می شود و کانون ها تا پایان سال فرصت دارند تا در محورهای تعیین شده با یکدیگر به رقابت بپردازند و در پایان سال پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران برای سال 1401 بر این اساس تعیین شود.

دکتر ارزانی در خصوص نحوه اجرای دومین دوره فهما نیز اضافه کرد: مدل کنونی در سه شبستان و 12 رواق تعریف شده و نزدیک به 90 درصد شاخص ها شناسایی شده اند و در حال بارگذاری در سامانه هستند و بچه های مسجد از سه ماه آینده، ورود و حضور آزمایشی در این فضا را تجربه می کنند.

وی در ادامه مطلب فوق و در تکمیل توضیحات خود گفت: تا نیمه اول سال آینده بچه های مسجد با این مدل به طور کامل آشنا می شوند، حداقل این مدل را برای پنج سال آینده خواهیم داشت و موارد لازم هم به طور تکمیلی و اصلاحی به آن به عنوان یک مدل تخصصی ماندگار در حوزه فعالیت کانون های مساجد اضافه شود.

حجت الاسلام دکتر ارزانی در پایان با بیان اینکه پایتخت بعدی فرهنگ و هنر مساجد ایران در سال 1401 انتخاب می شود و اینطور نیست که هر سال پایتخت تغییر کند، تصریح کرد: در این باره به تناسب امتیازات کسب شده، یک استان می تواند مجددا به پایتختی فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شود و به استان ها و شهرستان های محروم ضریب داده می شود تا رقابت سالم و عادلانه باشد و همه استان ها امکان رسیدن به مقام این پایتختی را داشته باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره