اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 04:50

یکشنبه, 08 خرداد 1401 ساعت 09:24

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی در خراسان شمالی کلید خورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی صبح امروز با حضور 30 هنرمند عکاس در اردوی عکاسی از روستای تاریخی باغچق، شهرستان بجنورد در خراسان شمالی کلید خورد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی صبح امروز؛ هشتم خرداد ماه با حضور 30 عکاس شرکت کننده در جشنواره و با عکاسی از بافت قدیمی روستای تاریخی باغچق شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، در نخستین روز از جشنواره یازدهم ملی عکس رضوی، علاوه بر برگزاری اردوی عکاسی که در راستای معرفی شناسایی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این خطه است، سلسله کارگاه های تخصصی نیز برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

این گزارش حاکی است، امروز 2 کارگاه تخصصی با موضوع ارزیابی عکس های جشنواره و عکاسی صحنه آرایی شده از ساعت 15 تا 16:30 و 17:30 تا 19 با حضور مدرس «ناصر محمدی» از اساتید دانشگاه و داور جشنواره های مختلف و علاقه مندان در مجموعه تالار عمارت مفخم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، بازدید از موزه مردم شناسی در عمارت تاریخی مفخم، آیینه خانه و موزه نسخ خطی، بازدید و عکاسی هنرمندان شرکت کننده از پارک ملی بش قارداش و بازدید از پارک ملی باباامان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در روز نخست جشنواره است.

لازم به ذکر است، اردوها در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد و با مشارکت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، آب و فاضلاب و امور روستایی استانداری خراسان شمالی برگزار می شود.

این گزارش حاکی است، یک هزار و ۱۱۱اثر از ۲۸ استان کشور با رویکرد آیین های مرتبط با زندگی و سیره، شخصیت، سلوک، زندگی، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، شامل، آداب و فرهنگ زیارت، جلوه‌های حرم مطهر رضوی، فرهنگ رضوی در تمام نقاط جهان و انعکاس مراسم و آیین های رضوی، معماری حرم رضوی، زوار حرم رضوی و مناسک، مراسم و جشن‌های رضوی به دبیرخانه رسید که پس از ارزیابی هیئت داوران 34 اثر به مرحله نهایی راه یافت.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره ملی عکس رضوی با همکاری و مشارکت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صبح امروز آغاز و یازدهم ماه جاری؛ همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) با معرفی برترین ها به کار خود پایان می دهد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره