اخبار برگریده
چهارشنبه, 12 ارديبهشت 1403 07:26

دوشنبه, 05 تیر 1402 ساعت 11:41
  • .

خراساان شمالی نیازمند شتاب بیشتری در حوزه سوادآموزی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: اکنون ۱۵ استان کشور از جمله خراسان شمالی نیاز به شتاب بیشتری در حوزه سوادآموزی دارند و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام دهند.

به گزارش نسیم امروز، علیرضا عبدی در دومین جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی خراسان شمالی اظهار کرد: مسوولیت سوادآموزی محدود به یک وزارتخانه یا اداره کل نیست بلکه یک امر فرادستگاهی است و همه باید در این امر مهم مشارکت کنند.

وی بر تدوین سند پایان بی سوادی در استان ها تاکید کرد و افزود: این سند به ریشه کنی بی سوادی در کشور شتاب می دهد و بر این اساس برنامه شتاب بخشی تنظیم شده است که در ۱۷ شهریورماه امسال مصادف با روز سوادآموزی رونمایی می شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: خراسان رضوی و البرز بعنوان اولین استان ها طرح اولیه خود را ارایه کرده اند و دیگر استان ها نیز باید در این امر کوشا باشند.

وی ادامه داد: نهضت سوادآموزی یکی از کار ویژه‌های جمهوری اسلامی است که در این بین دولت سیزدهم با برگزاری شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی توانسته نتایج مطلوبی به دست آورد.

عبدی با بیان اینکه سوادآموزی نیازمند یک اقدام همگانی و عزم جدی است عنوان کرد: دهیاری‌ها، روحانیون، امامان جماعت، فرمانداران و خانه های بهداشت در شناسایی این افراد باید یاریگر سازمان نهضت سوادآوزی باشند.

وی اضافه کرد: شناسایی افراد کم سواد و یا بی سواد بخشی از کار است و اما سخت تر از آن قانع کردن فرد برای باسوادشدن است.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه به میزان باسوادی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این استان سال‌ها درگیر عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌ها بوده اما در حال جبران است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره