اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 06:50

جمعه, 19 آبان 1402 ساعت 09:40
  • .

اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان اقدامی تحولی در دولت سیزدهم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر آموزش و پرورش اجرای طرح رتبه بندی معلمان را بزرگترین طرح آموزشی آموزشی و تحولی در دولت سیزدهم دانست.

به گزارش نسیم امروز، رضا مراد صحرایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اقدامات تحولی جدی را انجام داده که مهمترین آنها اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان با اعتباری بالغ بر 430 هزار میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: آینده هر کشوری در آموزش و پرورش خلاصه می شود و به هر میزان به این بخش ارزش داده شود به همان میزان نیز راه توسعه هموار می شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مادران، پدران و وزرای آینده از دل این مجموعه بیرون می آیند و این خود اهمیت مدرسه و نقش معلم را به خوبی نمایان می کند.

وی معلمان را کلیدی ترین عناصر تحول دانست و گفت: کشوری که معلمان را تکریم می کند، آینده خود را تضمین کرده است.

مراد صحرایی ادامه داد: منزلت معلم با معیشت آنان گره خورده است و معلمان همیشه شأن خود را حفظ کرده اند و بنده از هر فرصتی برای احیای منزلت معلم استفاده می کنم.

وی افزود: دولت سیزدهم در اجرای طرح رتبه بندی معلمان بلندنظر است و این طرح را که در دولت قبلی اجرا نشد را به نتیجه رساند و منزلت معلم را حفظ کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم نباید سرکلاس چیزی غیر از دغدغه تحصیل داشته باشد و اگر شرایط معلمان درست شود، موقعیت کشور نیز بهبود می یابد چرا که این قشر سرمایه های نظام محسوب می شوند.

وی بیان کرد: ۵۷۲ هزار نفر به طرح رتبه بندی خود اعتراض داشتند و برطرف کردن این مشکلات در حال پیگیری است.

پیش بینی اعزام یک میلیون دانش آموز به اردوی راهیان نور

وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال یک میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی و جنگی کشور اعزام می شوند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران و وزارت آموزش و پرورش در زمینه اعزام دانش آموزان تعامل خوبی با هم دارند و امسال نیز اعزام از مهرماه آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

مراد صحرایی در ادامه خاطرنشان کرد: پرداخت پادش بازنشستگان که شروع آن از نیمه دوم سال آغاز شده در حال پرداخت است و سعی می کنیم تا پایان سال همه آن پرداخت شود.

وی عنوان کرد: رسیدگی جدی به مشکلات شبانه روزی و مدارس عشایری و کم برخوردار در اولویت قرار دارد و خوشبختانه شرایط آموزشی این جامعه نیز رو به بهبود است.

برنامه ریزی برای اجرای ۱۲۶ طرح آموزشی در خراسان شمالی

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای ۱۲۶ طرح مدرسه سازی در خراسان شمالی برنامه ریزی شده است و چهره بسیار متفاوتی در سال های آینده در حوزه آموزش این استان رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: مصوبات سفر رهبری برای اجرای طرح های آموزشی خراسان شمالی برکتی بزرگ است و این طرح ها تا چهار سال آینده تکمیل خواهد شد.

مراد صحرایی افزود: خراسان شمالی توانمندی های زیادی در زمینه کشاورزی دارد و آنچه که در این استان در حال رقم خوردن است گواه یک آینده خوب را می دهد و از استان هایی است که به جد در حوزه های آموزشی و دانشگاه فرهنگیان ورود کرده است.

وی بیان کرد: چندین مرکز تربیت معلم قبل از تاسیس این استان وجود داشته است و باید این مراکز فرهنگی و آموزشی تقویت شوند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد و افتتاح چند طرح آموزشی و ورزشی از برنامه های سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به خراسان شمالی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره