اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 09:57

دوشنبه, 11 ارديبهشت 1402 ساعت 12:04

خرید دومین دستگاه شتاب‌دهنده درمان بیماران سرطانی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی از خرید یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی پیشرفته با اعتباری بالغ بر۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر جواد شاهین فر اظهار کرد: پیش از این تنها یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی در خراسان شمالی وجود داشت که پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود.

وی افزود: این دستگاه شتاب‌دهنده جزو پیشرفته ترین دستگاه ها است که برای درمان بیماران سرطانی در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد راه اندازی خواهد شد.

شاهین فر ادامه داد: اینک حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در خراسان شمالی وجود دارد که راه‌اندازی این دستگاه گام بزرگی در جهت کاهش مشکلات و دردهای بیماران سرطانی استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی یادآور شد: همچنین دستگاه‌های جدید ام آی آر و سی تی اسکن پیشرفته نیز با اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال وارد استان شده است و به زودی در بیمارستان‌های استان بهره‌برداری می شود.

وی تصریح کرد: اخیرا نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارایه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به مراکز درمانی خراسان شمالی اختصاص و وارد استان شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره