اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 16:47

شنبه, 08 مهر 1402 ساعت 12:38

۳۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان در حال اجرا است.

به گزارش نسیم امروز، جواد شاهین فر در حاشیه آیین افتتاح بخش "ام آر ای" بیمارستان خاتم الانبیای شیروان خراسان شمالی اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم خریداری و در بیمارستان های استان نصب شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این تنها یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی در خراسان شمالی وجود داشت، افزود: این دستگاه پاسخگوی درمان بیماران خاص سرطانی نیازمند پرتودرمانی و با وزن بالا نبود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی تصریح کرد: دستگاه شتاب دهنده جدیدی که در بیمارستان امام علی(ع) بجنورد راه اندازی شده از پیشرفته ترین دستگاه ها است.

وی با اشاره به روز شدن تجهیزات مرکز درمانی قلب بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد، گفت: با نگاه عدالت محور دولت تجهیزات تشخیصی و درمانی این بخش بعد از سال ها به روز شد.

شاهین فر ادامه داد: با توجه به فراهم شدن شرایط استقرار دستگاه ام آر آی در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شیروان برای نخستین بار این بخش در این شهرستان راه‌اندازی و مردم شیروان و شهرهای مجاور از مزایای این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: برای بهره برداری از این بخش درمانی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و از مزیت‌های راه‌ اندازی این بخش تسهیل ارایه خدمت به مردم شهرستان و کاهش هزینه‌های درمانی بیماران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی ادامه داد: برای راه‌اندازی واحد دیالیز این بیمارستان با چهار تخت فعال هشت میلیارد ریال اعتبار و واحد فیزیوتراپی این بیمارستان با ۲ بخش فعال ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پد بالگرد (مناطقی برای فرود و برخواستن هلیکوپتر) با پنج میلیارد ریال اعتبار در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) شیروان، گفت: این پد مطابق با استانداردها احداث شده و از این پس امداد هوایی اورژانسی نیز به‌ راحتی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء شیروان پذیرفته می‌شوند.

شاهین فر با بیان اینکه عدالت در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای رفع کمبودهای درمانی استان بویژه مناطق محروم در حال انجام است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره