اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:03

چهارشنبه, 12 مهر 1402 ساعت 09:26

معرفی 800 بیمار خاص برای دریافت تسهیلات به بانک ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۸۱۳ بیمار خاص و زوج نابارور استان در نیمه نخست امسال برای دریافت وام درمانی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک معرفی شدند.

به گزارش نسیم امروز، دکتر عبدالله کبریایی اظهار کرد: از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر زوج نابارور بودند که این تسهیلات با هدف کاهش هزینه‌های درمانی آنها پرداخت می شود.

وی افزود: بیماران سرطانی، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و ام اس بیشترین افراد معرفی شده برای دریافت وام بودند.

کبریایی گفت: مبلغ وام قرض الحسنه بیماران خاص و زوج های نابارور تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پرداخت این وام قرض‌الحسنه با هماهنگی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها انجام می شود.

وی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۹۴ بیمار خاص و سرطانی در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.

کبریایی یادآور شد: از این تعداد؛ ۲ هزار و ۹۷۷ نفر بیمار دیابتی، ۴۰۴ نفر ام اس، ۳۰۸ دیالیزی، ۲۵۴ بیمار از کل بیماران خاص ثبت شده پیوندی، ۹۳ نفر اوتیسم، ۷۰ نفر هموفیلی، ۱۴ نفر نقص ایمنی اولیه و ۲۲ نفر تالاسمی است.

وی با بیان اینکه خدمات حمایتی بیماران خاص برای جبران هزینه های درمان توسط صندوق بیماری های خاص به بیمه سلامت واگذار شده است، بیان کرد: مازاد هزینه ‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج از سوی این صندوق با مدیریت بیمه سلامت پوشش داده می شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: پس از ارایه اسناد مالی هزینه شده توسط بیماران و تایید کمیته صندوق بیماران خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال خدمات مالی جبرانی از سوی بیمه سلامت به این افراد ارایه می شود.

بر اساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص قرار می‌گیرند و درمان این بیماری‌ها به‌عنوان درمان‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و عوارض بیماری تا پایان عمر همراه بیمار می‌ماند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره