اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 10:12

چهارشنبه, 03 آبان 1402 ساعت 11:13

۱۸ هزار نفر در خراسان‌شمالی از خدمات پزشکی رایگان بهره مند شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در روستاهای محروم از خدمات پزشکی رایگان بهره‌مند شدند.

به گزارش نسیم امروز، جواد اکبری فر اظهار کرد: پنج گروه جهادی پزشکی در ۶ ماه نخست امسال به ۱۳ روستای کم برخوردار اعزام و خدمات پزشکی رایگان ارایه کردند.

وی افزود: بزرگترین اردوی جهادی پزشکی در روستاهای "کلاته محمدعلی پهلوان" و "آذرسا" با پوشش جمعیتی ۱۳ هزار نفر برگزار شد.

اکبری فر ادامه داد: در هر یک از این گروه ها؛ پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و کارشناس بهداشت خانواده حضور داشتند و خدمات پزشکی، مامایی و دارویی رایگان را به اهالی این روستاها ارائه دادند.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال برخلاف سال های گذشته تمامی افراد قبل از ویزیت پزشک مورد پایش سلامت قرار گرفتند و قد، وزن و علائم حیاتی آنها بررسی شد.

وی تصریح کرد: همچنین جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان استان که ۱۹۰ میلیون ریال هزینه داشت به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

اکبری فر با بیان اینکه به زودی در روستاهای "قزللر" و "اینچه علیا" رازوجرگلان اردوی جهادی پزشکی برگزار می شود، یادآور شد: اکنون دیگر مناطق روستایی محروم استان نیز با توجه به اولویت در حال شناسایی برای ارایه خدمات پزشکی رایگان است.

گفتنی است: پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره