اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 05:08

چهارشنبه, 24 خرداد 1402 ساعت 15:44

تخصیص 100 میلیارد تومان برای طرح های بهداشتی خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای طرح های بهداشتی و درمانی اولویت‌دار استان تخصیص یافت.

به گزارش نسیم امروز، دکتر جواد شاهین فر اظهار کرد: اینک ۸۴ طرح بهداشتی و درمانی استان با بیش از ۲۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که از این تعداد ۴۲ طرح بهداشتی پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد.

وی افزود: این طرح ها با میانگین پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد شامل ۲۲ خانه بهداشت، ۱۲ مرکز جامع خدمات سلامت، ۶ پایگاه بهداشتی، یک انبار دارویی و یک آموزشگاه بهورزی است.

شاهین فر با اشاره به طرح های درمانی شاخص در دست ساخت خراسان شمالی، گفت: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی رازوجرگلان و ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه از شاخص ترین این طرح ها است که در راستای رویکرد عدالت در سلامت پیگیری می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: اینک ۸۰ درصد عملیات بتن ریزی فنداسیون پروژه بیمارستان رازوجرگلان به اتمام رسیده و بیش از ۵۰ درصد از عملیات ساخت اسکلت نیز به پایان رسیده است.

وی گفت: پروژه ارتقای بیمارستان پورسینای آشخانه نیز با ۹۶ تختخواب نیاز منطقه است که اجرای طرح توسعه‌ای آن به دلایل مختلف فنی و غیرفنی با تاخیر غیرمنطقی مواجهه شده بود اما اینک روند تکمیل آن شتاب گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی عادلانه به تجهیزات درمانی از اولویت‌های مجموعه سلامت خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: در راستای احداث و بهسازی طرح های بهداشتی مصوب محرومیت‌زدایی تاکنون ۱۴ خانه بهداشت بهسازی و ۱۱ پروژه مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت روستایی به بهره‌برداری رسیده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره