اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 01:23

یکشنبه, 01 مرداد 1402 ساعت 08:52

تخصیص1815 میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به راهداری خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت برای اجرای پروژه‌های راهسازی و حمل و نقل استان تخصیص یافته است.

به گزارش نسیم امروز، محمد مشتری اظهار کرد: اعتبارات سفر دولت به خراسان‌شمالی در سه سال ابلاغ و تخصیص خواهد یافت که ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال آن در سال گذشته ابلاغ و ۷۵ درصد از این مبلغ تخصیص داده شد.

وی افزود: سه مصوبه سفر دولت به استان در حوزه حمل و نقل و راهداری مصوب شد که شامل رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه‌های روستایی محور بجنورد- راز-غلامان و بهسازی و روکش آسفالت راه‌های منطقه سنگ سوراخ شهرستان گرمه، منطقه اوغاز -باجگیران شهرستان شیروان و محور اسفراین- بجنورد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی اعتبارات مصوب سفر هیات ولت به استان ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز، تکمیل راه های روستایی و محور بجنورد- راز- غلامان هشت هزار میلیارد ریال و برای بهسازی و روکش آسفالت راه سطح استان، گرمه سنگ سوراخ، شیروان اوغاز باجگیران چهار هزار میلیارد ریال مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی راه‌های محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت با اعتبارات سفر دولت به استان ساخته می‌شود.

مشتری اظهار کرد: بر این اساس تا سال ۱۴۰۳ اهالی ساکن در روستاهای بالای ۵۰ خانوار جمعیت از راه مناسب بهره‌مند می شوند و در این زمنیه ۲۶۰ کیلومتر راه اجرا و اهالی ۸۷ روستا از مزایای مصوبه های دولت بهره‌مند می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون ساکنان در ۱۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی مناسب برخوردار نیستند گفت: در این زمینه نیاز است تا بیش از ۶۳۰ کیلومتر راه آسفالت شود.

گفتنی است: طول راه‌های خراسان شمالی پنج هزار و ۸۴۶ کیلومتر است که از این میزان ۲۰۷.۶ کیلومتر بزرگراه، ۳۹۸.۶ کیلومتر راه اصلی، ۵۸۸.۱ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۶۵۱.۷ کیلومتر راه روستایی را شامل می‌شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره