اخبار برگریده
جمعه, 21 ارديبهشت 1403 09:17

چهارشنبه, 28 تیر 1402 ساعت 07:46

ادارات خراسان شمالی برای دومین روز متوالی تعطیل شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ادارات استان روز چهارشنبه به علت تداوم آلودگی هوا تعطیل است.

به گزارش نسیم امروز،غلامرضا شفیق اظهار کرد: با توجه به بالا بودن غلظت آلایندگی در هوای استان، ادارات جز دستگاه های امدادی، خدمات رسان و بیمارستان ها فردا تعطیل است.

وی با بیان اینکه بانک ها هم فردا در سطح استان تعطیل هستند تصریح کرد: برای جلوگیری از تشدید آلایندگی در استان، تمامی صنایع آلاینده و سنگ شکن ها فردا تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش غیظت آلایندگی هوا در آسمان استان سبب شد تا امروز ادارات تعطیل شده و تمامی دستگاه های امدادی و خدمات رسان به حالت آماده باش درآیند.

شفیق اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای مرکز استان امروز به ۵۰۰ رسید که در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر و مراکز درمانی و بیمارستان ها برای خدمات رسانی در حادثه های احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: آسمان شهر بجنورد مرکز استان امروز به عنوان آلوده ترین مراکز استان‌های کشور ثبت شد.

براساس این گزارش در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان بر این باورند که گرد و غبار علت مهم آلودگی هوای بجنورد است ضمن اینکه محدوده شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده قرار دارد.

همچنین کاسه‌ای بودن شهر بجنورد و وارونگی هوا سدی در برابر رفع آلودگی هوا است از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره