اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 02:54

دوشنبه, 09 مرداد 1402 ساعت 11:17

تامین پنج میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب آب شرب خراسان‌شمالی از سدها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از تامین پنج میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب آب شرب خراسان‌شمالی از طریق سدها خبرداد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال پنج میلیون و ۵۶۰ هزار متر مکعب آب شرب مورد نیاز سه شهرستان‌ بجنورد، شیروان و اسفراین از سدهای شیرین دره، بارزو و بیدواز تامین شد.

وی افزود: این مقدار حجم آب تنها از سدهای استان برای مصارف شرب شهری و روستایی تامین شده است و شامل حجم آب تامین شده از چاه های آب شرب نیست.

وی بیشترین حجم آب تحویل شده برای مصارف شرب و بهداشت از سدهای استان را مربوط به سد شیرین دره به مقدار بیش از چهار میلیون متر مکعب دانست و افزود: در این مدت؛ بیش از ۷۰۰ هزار متر مکعب آب نیز از سد بیدواز برای مصارف شرب و بهداشت، تحویل شرکت آب و فاضلاب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین از سد بارزو در شهرستان شیروان نیز بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب آب برای مصارف شرب و بهداشت شهری و روستایی تامین و تحویل شده است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی ساخت سه سد شیرین دره، بارزو (شیروان) و بیدواز (اسفراین)، تامین آب شرب مورد نیاز شهری و روستایی در استان بوده است.

خراسان شمالی هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی ۲۳۴ میلیون متر مکعب در دست بهره برداری دارد

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره