اخبار برگریده
دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403 02:14

سه شنبه, 29 فروردين 1402 ساعت 12:11

اختصاص 2 دستگاه «ام آر آی» و «سی تی اسکن» به خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: ۲ دستگاه تصویر برداری ام آر آی و سی تی اسکن از محل اعتبارات بانک جهانی به مراکز درمانی استان اختصاص یافت.

به گزارش نسیم امروز، دکتر جواد شاهین فر در این خصوص اظهار کرد: این دستگاه های پیشرفته به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال در بیمارستان های امام حسن(ع) بجنورد و بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شیروان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها محصول شرکت‌های فیلیپس و زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور است که قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا را دارد و با ورود این تجهیزات به بیمارستان‌های استان چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا مرتفع می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آماده شدن زیرساخت‌ها و فضای فیزیکی برای نصب این تجهیزات خبر داد و گفت: زیرساخت‌های نصب این تجهیزات سرمایه‌ای در بیمارستان‌ها با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال آماده‌سازی است.

شاهین فر افزود: پس از آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و به محض ورود این تجهیزات به استان شاهد نصب و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی یادآور شد: پیش از این نیز ۱۳ دستگاه دیالیز برای بهبود ارایه خدمت به بیماران با پیگیری‌های مستمر به دانشگاه اختصاص و وارد استان شد که این دستگاه‌ها برای تجهیز، احداث و توسعه مراکز دیالیز در استان مورد استفاده قرار گرفت.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون ۶ هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره