اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 04:55

سه شنبه, 08 آذر 1401 ساعت 08:14

شناسایی 6500 بیمار خاص در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در استان شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، دکتر علی عفتی زاده اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۷ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی،۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۶۱ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی است.

وی افزود: از دیگر بیماری‌های خاص تحت پوشش دانشگاه می‌توان به نقص ایمنی اولیه، سی اف، ای بی، ام پی اس، اس ام ای اشاره کرد.

عفتی زاده یادآور شد: بیمارانی که بیماری خاص آنها توسط پزشک متخصص تایید شده، جهت معرفی به بیمه مخصوص بیماران خاص و سهمیه دارو می‌توانند به واحد بیماران خاص در معاونت درمان استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به معرفی بیماران خاص استان برای دریافت تسهیلات بانکی، گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران خاص و صعب العلاج با هماهنگی و همکاری میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک ها انجام می شود.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: بیماران خاص می توانند با توجه به شرایط بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

عفتی زاده گفت: براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در خراسان شمالی، ۶ هزار و ۷۰۰ نوزاد تازه متولد شده از ابتدای سالجاری تاکنون در بیمارستان‌های استان توسط کارشناس شنوایی‌سنجی بررسی و معاینه شدند.

وی افزود: در این میان شهرستان بجنورد با ۴ هزار و ۳۶۸ نوزاد بیشترین تعداد شنوایی سنجی را داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: از این تعداد نوزاد معاینه شده ۱۴۳ نوزاد به علت مشکوک بودن نتایج شنوایی‌سنجی برای تشخیص قطعی به پزشک ارجاع شدن که از این بین برای ۵۷ نوزاد درمان‌های مداخله ای آغاز شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره