اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 04:11

سه شنبه, 22 فروردين 1402 ساعت 01:26
  • .

آزادسازی 21 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادسازی21 هزار و 390 متر مربع از اراضی کشاورزی و باغات موضوع تغییر کاربری غیرمجاز طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن اعلام این خبر، به مساحت 450 هزار هکتاری اراضی زراعی و کشاورزی استان و شناسایی 855 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سال 1401 در عرصه ای به مساحت قریب به 4 هکتار اشاره و تصریح کرد:در سال 1401 در مجموع میزان 21 هزار و 390 مترمربع از اراضی زراعی و باغات استان که عمدتاً از طریق اشخاص حقیقی به صورت غیرمجاز مورد تغییر کاربری قرار گرفته بود در نتیجه اجرای تبصره های یک و 2 ماده 10 و همچنین مقررات ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات آزادسازی و با حفظ کاربری به وضع سابق اعاده گردید.

مقام عالی قضایی استان درباره جزئیات اجرای مقررات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در خصوص موارد یاد شده، گفت:در 83 مورد از موارد موضوع تغییر کاربری غیرمجاز –که در مساحتی به میزان 9 هزار و 240 متر مربع به وقوع پیوست- تبصره یک ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات اعمال شد و مراجع انتظامی از تداوم اقدامات افراد خاطی (عملیات ساخت و ساز غیرمجاز) در همان مراحل اولیه کار جلوگیری کردند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده خاطرنشان کرد:در 74 مورددیگر نیز –که در مساحتی به میزان 6 هزار و 650 متر مربع به وقوع پیوست- با اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، مستحدثات غیرقانونی رأساً توسط جهادکشاورزی تخریب و قلع و قمع شد.

مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: در 26 مورد از آراء قطعی صادره در این خصوص نیز در عرصه ای به مساحت 5هزار و 500 مترمربع، مقررات ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات اجرا گردید و در همین راستا مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع شد.

براتی زاده با اشاره به پرونده های کیفری تشکیل شده در این خصوص نیز گفت: طی سال 1401 درخصوص 680 مورد از مصادیق تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات استان، علیه اشخاص اعلام جرم و پرونده قضایی تشکیل شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره