اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 19:04

دوشنبه, 20 تیر 1401 ساعت 18:20
  • .

ورود رئیس کل دادگستری برای رفع مشکل سهامداران بزرگترین واحد تولیدی الیاف شرق کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در سفر به شهرستان شیروان دستوراتی به منظور بررسی مشکلات مطروحه صادر کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی،حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده با همراهی حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی، امام جمعه این شهرستان، پای درد دل تعدادی از سهامداران قدیمی کارخانه تولید الیاف و اسفنج شیروان- که به عنوان بزرگترین واحد تولیدی شرق کشور هم اکنون تعطیلی چندین ساله را تجربه می کند- نشست و برای رفع مشکلات سهامداران دستوراتی صادر کرد.

وی با اشاره به تعطیلی این واحد تولیدی، اظهار کرد:این وضعیت علاوه بر تهدید اشتغال مستقیم تعداد قابل توجهی نیروی انسانی آماده بکار، ورود دستگاه قضایی و متعاقبا تشکیل پرونده و پیگیری مطالبات کارگران از طریق مرجع قضایی را در پی داشت.

مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد:هر چند بخشی از مطالبات کارگران و سهامداران از طریق صدور حکم فروش لوازم و تجهیزات کارخانه پرداخت شده ولی بخش دیگری از مشکلات از جمله پرداخت سهام مورد ادعای سهامداران، همچنان لاینحل باقی مانده و مستلزم پیگیری های بسیار جدی است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

حجت الاسلام براتی زاده تصریح کرد: تا این لحظه هیچ دادخواستی از طرف افراد ذی نفع و سهامداران جهت پیگیری این موضوع در مرجع قضایی مطرح نشده و بدیهی است تا زمان طرح ادعا از طریق مسیرهای قانونی دستگاه قضایی قادر به ورود به این مسأله نیست.

وی با اشاره به برگزاری نشست اختصاصی با نمایندگان سهامداران معترض و مدیران قضایی شیروان در این خصوص تصریح کرد: برای حل و فصل مشکلات گفته شده، شعبه ویژه ای به همین منظور پیش بینی گردیده که متعاقبا به محض طرح دعوا از ناحیه افراد ذینفع مراتب با فوریت رسیدگی خواهد شد و امیدواریم چنانچه حقی از کسی تضییع شده باشد با صدور و اجرای احکام قضایی، وضعیت فعلی ساماندهی شود.

حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به ایرادات متعدد در نحوه واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی و ترک فعل و قصور و تقصیر های احتمالی صورت گرفته که شرایط بسیار بغرنج فعلی را رقم زده است؛ گفت: بر اساس اعلام اغلب سهامداران، در ماجرای واگذاری این کارخانه،مالکان و صاحبان جدید این واحد تولیدی که از عدم صرفه اقتصادی و نداشتن توجیهات منطقی در تداوم فعالیت آن گله مند بودند، با توجه به تقسیمات کشوری و تشکیل استان خراسان شمالی و موقعیت جغرافیایی اراضی تحت تملک و نهایتا ارزشمند شدن زمین ها، تغییر کاربری این زمین 14 هکتاری و خرید و فروش زمین ها و انجام ساخت و سازهای جدید سودآور را در دستور کار قرار دادند .

گفتنی است کارخانه الیاف و اسفنج شیروان در سال ۱۳۴۳ تاسیس شد و سالیان درازی بود که تحت عنوان الیاف خراسان فعالیت می‌کرد و متاسفانه به دلایل عدیده از جمله عدم مدیریت و عدم اعمال نظارت های قانونی، از ۲۵ سال پیش، در سراشیبی سقوط افتاد و نهایتا تعطیل شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره