اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 20:15

پنج شنبه, 16 تیر 1401 ساعت 09:13
  • .

آیین تکریم و معارفه مدیران قضایی فاروج

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب فاروج با حضور رئیس کل دادگستری استان جمعی از مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، دراین مراسم، ضمن تکریم و قدردانی از تلاش های جعفری، رئیس پیشین دادگستری فاروج، حجت صفدری که پیش از این، سمت دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان را عهده دار بود بعنوان رئیس جدید دادگستری فاروج معارفه و محمدپور که ریاست دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رازوجرگلان از جمله سوابق مدیریتی وی به شمار می رود بعنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شد.

رئیس کل دادگستری استان، در این مراسم با تأکید بر این که رفتار و عملکرد سازمانی هر فرد به ویژه در حوزه مدیریتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله دستگاه قضایی، باید منطبق و مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد؛ به توصیه های معظم له در حکم انتصاب رئیس فعلی قوه قضائیه در تیرماه سال ۱۴۰۰ اشاره و در ادامه مهمترین انتظارت خود را از مدیران جدید حوزه قضایی فاروج بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با تاکید مضاعف بر ضرورت اجرای کامل و دقیق مقررات سند تحول قضایی، از اعمال تغییرات در سطوح مدیریتی را مقدمه تحول و نیز تحول را مقدمه تعالی دانست و تصریح کرد: یکی از سازوکارهایی که می تواند مسیر اجرای مقررات سند تحول قضایی و دستیابی به عدالت و احقاق حقوق عمومی را هموار،تسهیل و تسریع نماید، تغییرات در سطوح مدیریتی متناسب با توانمند ها و قابلیت های افراد است که ما هم اکنون تلاش می کنیم تا در همین مسیر صواب عمل کنیم و البته امیدواریم در این راه، اهداف پیش بینی شده که در قالب اولویت ها و انتظارت ما از مدیران جدید قضایی به آنان ابلاغ شده به بهترین وجه ممکن محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان در تشریح جزئیات توصیه های مقام معظم رهبری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به سمت ریاست دستگاه عدلیه، اظهار کرد: رهبر انقلاب در حکم انتصاب ایشان, رهنمودها و توصیه هایی داشتند که اهتمام جدّی به انجام مأموریت‌های اساسی دستگاه قضاء در قانون اساسی از قبیل گسترش عدالت و احیاء حقوق عامّه و تأمین آزادی های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، پیشگیری از وقوع جرم و نیز مبارزه‌ی قاطع با فساد،ادامه‌ی رویکرد تحوّلی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه,گسترش فناوری‌های نوین و تضمین دستیابی آسان و رایگان مردم به خدمات قضائی، گماردن نیروهای کارآمد و جهادی و فاضل و صالح در مسئولیت‌ها و تربیت مدیران شایسته برای سطوح عالی و میانی قضائی و اداری,ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و حفظ عزت و منزلت ایشان و متقابلاً برخورد قاطع با معدود افراد متخلّف و ارتباط با متن مردم و حضور در میان آنان، شش توصیه معظم له خطاب به رئیس قوه قضائیه است و ما نیز از مدیران جدید توقع داریم این منویات را همواره در اولویت ویژه و سرلوحه اقدام و عمل خود قرار دهند.

براتی زاده با تاکید مضاعف بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم،صیانت از حقوق عامه و تامین امنیت عمومی، از رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب فاروج خواست برای تحقق این موارد همکاری بیشتر و بهتر با ائمه جمعه و جماعات و نیز شورای تامین این شهرستان داشته باشند و از این ظرفیت های مهم و ارزشمند به نحو شایسته و بایسته بهره مند شوند.

سید جواد ایلالی,دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به مهمترین وظایف و مأموریت ها و تکالیف قوه قضائیه به شرح مندرج در اصل ۱۵۶ قانون اساسی، از وضعیت افسار گسیخته فضای مجازی و تخریب ،تعدی و تعرض و هتک حرمت عالمانه و عامدانه برخی از مسؤولین و افراد خادم و دلسوز مردم از سوی افراد فرصت طلب انتقاد و بر ضرورت مدیریت فضای مجازی و تقویت سازوکارهای نظارتی در این خصوص تاکید کرد.

امام جمعه فاروج نیز در این مراسم،ضمن تبیین اهمیت مقام قاضی و جایگاه او در بین مردم و بیان مهمترین ویژگی ها و بایسته های رفتاری مورد انتظار از قضات، کار قضاوت را سخت و طاقت فرسا توصیف و خاطرنشان کرد: اجرای عدالت در آموزه های دینی همواره مورد تاکید قرار گرفته و کسی که در این مسیر گام برمی دارد کار بسیار ارزشمندی انجام می دهد و قطعا عمل او اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی,ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با دستگاه قضایی در حوزه های مختلف به ویژه در ابعاد پیشگیری از وقوع جرم و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه گفت:طبق اطلاعاتی که بنده دارم به نظر می رسد بسیاری از پرونده‌هایی که وارد دستگاه قضایی می شوند ساده و پیش پاافتاده هستند و چون پیچیدگی خاصی ندارند به سهولت قابل مصالحه است و می توان با استفاده از ظرفیت های مختلف از ورود این حجم پرونده به شعب و محاکم قضایی جلوگیری کرد.

در این مراسم جعفری،رئیس پیشین دادگستری و صفدری، دادستان سابق فاروج گزارشی از عملکرد چهارساله دوران مدیریت خویش و در ادامه محمدپور, دادستان جدید فاروج نیز مهمترین برنامه های خود را ارائه کردند.

صفدری گفت: در طول چهارسال گذشته از مجموع ۳۳ هزار و ۱۹ فقره پرونده متشکل در دادسرای عمومی و انقلاب فاروج تعداد ۳۳ هزار و ۵۵ فقره پرونده در نتیجه تلاش قضات و کارکنان این مجموعه مختومه شده که عملکرد قابل قبولی به شمار میرود.

وی از رفع اطاله دادرسی،اتقان آرا، تکریم ارباب رجوع و اجرای به موقع احکام قضایی بعنوان اولویت های کاری آینده خود در سمت رئیس جدید دادگستری فاروج یاد کرد.

جعفری (رییس سابق دادگستری فاروج) نیز با اشاره به ورود ۷۰ هزار و ۱۳۲ فقره پرونده به دادگستری فاروج در چهار سال گذشته، از مختومه شدن ۶۹ هزار و ۹۶۸ فقره پرونده خبر داد.

وی گفت: سهم دادسراها و دادگستری ها از این حجم وارده به ترتیب ۳۲ هزار و ۷۱۵ و ۲۰ هزار و ۵۹۹ فقره و همچنین میزان وارده شوراهای حل اختلاف نیز در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۸۱۸ فقره پرونده بوده است.

این مقام قضایی ضمن قدردانی از حمایت های خدمات ارزنده رئیس کل دادگستری استان در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جهت رفع اطاله دادرسی و تسریع در فرایند دادرسی و اجرای احکام قضایی، از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و تکمیل صددرصد چارت تشکیلاتی(قضایی و اداری) بعنوان عوامل حصول این موفقیت یاد کرد.

جعفری اظهار کرد:هم اکنون با فراهم شدن زیرساخت های لازم، بیش از ۹۸ درصد ابلاغات اوراق قضایی در این شهرستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

لازم به ذکر است رئیس کل دادگستری خراسان شمالی پس از پایین آیین تکریم و معارفه مدیران قضایی فاروج، ضمن دیدار اختصاصی با رئیس دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب جدید این شهرستان، اولویت های دستگاه قضایی را مجددا تبیین و خاطرنشان و برای آنان در ادامه کار، آرزوی موفقیت کرد.

مقام عالی قضایی استان سپس از بخش های مختلف این مجموعه ها نیز بازدید و به صورت چهره به چهره با قضات و کارکنان اداری و نیز تنی چند از مراجعین نیز گفتگو و با پیگیری درخواست های مطروحه، در راستای رفع مشکلات، دستورهای مقتضی صادر کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره