اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 11:46

شنبه, 31 تیر 1402 ساعت 09:48
  • .

پرداخت ۸۵ میلیارد تومان بیمه بیکاری و غرامت دستمزد به بیمه شدگان استان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی از پرداخت ۸۵ میلیارد تومان بیمه بیکاری و غرامت دستمزد به بیمه شدگان استان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، جواد یزدانی اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۸۵ میلیارد تومان اعتبار بابت بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان استان پرداخت شد.

وی افزود: ۹۸۰ نفر از بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر در استان ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این رقم به نسبت سنوات گذشته تغییر چندانی نداشته است.

یزدانی گفت: علاوه بر این در سال گذشته سه هزار و ۹۸۴ نفر از بیمه شدگان این سازمان دستمزد ایام بیماری دریافت کردند.

وی افزود:سال گذشته در مجموع ۸۵ میلیارد تومان اعتبار بابت بیمه بیکاری و غرامت دستمزد ایام بیماری در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان استان پرداخت شد.

یزدانی با بیان اینکه ۱۰۸ هزار نفر در خراسان شمالی بیمه شده اصلی این سازمان هستند تصریح کرد: با احتساب ۲۴ هزار نفر بازنشسته و سایر افراد تبعی اینک ۳۶۰ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این سازمان ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعهدات بلند مدت به حساب بیمه شدگان این استان پرداخت می کند که پرداختی های به روز است.

یزدانی افزود: در این استان بیش از ۱۱ هزار کارفرما در بخش های مختلف کارگاهی وجود دارد که ماهانه حق بیمه نیروهای انسانی زیر مجموعه خود را واریز می کنند.

وی بر بیمه های پایه تاکید کرد و گفت: شاخص هرجامعه پیشرفته ای را بر اساس بیمه های پایه آن می سنجند که طبق قانون باید تمامی شهروندان به نوعی زیر پوشش یک سازمان بیمه گر باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که با احتساب سایر بیمه های اجتماعی اینک ۷۳ درصد جمعیت کشور به نوعی از خدمات بیمه ای برخوردار هستند.

یزدانی شاخص بیمه ای در خراسان شمالی را ۳۵ درصد عنوان کرد و افزود: این استان به دلیل مشکلات زیر ساختی در حوزه های اقتصادی، غیرصنعتی بودن، پایین بودن درآمد خانوار ها ۱۷ درصد از شاخص کشوری عقب است که باید تلاش کنیم تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد بیمه شدگان این سازمان نسبت به سال ماقبل آن ۲.۶ درصد رشد داشت که بیشترین جذب نیز در حوزه زنان خانه دار و دانشجویان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بیان کرد: باید با فرهنگ سازی تلاش شود تا تمامی افراد جامعه به نوعی زیر پوشش یک سازمان بیمه گر در استان قرار گیرند تا از مزایای بیمه ای درمان، دستمزد ایام بیماری و بیکاری و حقوق بازنشستگی برخوردار باشند.

کم برخوردار بودن منطقه، کشاورز خیز بودن، فرار بیمه‌ای و نبود صنایع بزرگ در خراسان شمالی از عوامل پایین ضریب بیمه‌ای در خراسان شمالی است.

همچنین تعداد زیادی از کارگاه های فعال در بخش های مختلف حاشیه شهرها به صورت زیرزمینی فعال هستند که نیروی های کاری خود را بیمه نکرده اند و یا روزهای کاری آنان را برای بیمه کمتر محاسبه می کنند.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 01 مرداد 1402 ساعت 09:38
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره