اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 03:30

سه شنبه, 03 مرداد 1402 ساعت 09:25
  • .

تامین منابع آب مورد نیاز ۱۵۸ واحد تولیدی درخراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب‌ منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: منابع آب مورد نیاز ۱۵۸ واحد تولیدی در این استان در ۲ سال اخیر تامین و مجوز بهره برداری برای آنها صادر شده است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی، محمدرضا رجایی در این خصوص اظهار کرد: این واحدهای تولیدی شامل کارگاه های خدماتی، دامپروری و اماکن گردشگری است.

وی افزود: برای این واحدها در مجموع مجوز تخصیص و برداشت ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار متر مکعب آب در سال صادر شد.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: دو سوم منابع آب تامین شده برای این واحدها از محل منابع آب زیرزمینی و مابقی از محل منابع آب سطحی تامین شد.

رجایی ابراز امیدواری کرد که واحدهای تولیدی بتوانند با استفاده از مجوزهای صادر شده و همچنین مجوزهای جدید اخذ شده از سوی ستاد وزارت نیرو، سهم موثری در رشد تولید داشته باشند.

خراسان شمالی هشت سد در دست بهره برداری دارد و بنا بر گزارش هواشناسی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون میزان بارش‌ها در این استان حدود ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و حدود ۸۲ درصد از مساحت ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتاری استان خراسان شمالی نیز با خشکسالی خفیف تا شدید مواجه‌اند.

این استان حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد .

۳۴۴ هزار هکتار از مساحت این استان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از جمعیت یک میلیون نفر حدود ۳۸ درصد در بخش کشاورزی اشتغال دارند که این میانگین در سطح ملی حدود ۱۹ درصد اعلام شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره