اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 00:59

شنبه, 25 آذر 1402 ساعت 14:34

۹۶۰ نفر در خراسان شمالی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۹۶۰ نفر از سازمان تامین اجتماعی این استان در ۹ ماهه سال جاری مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش نسیم امروز، جواد یزدانی اظهار کرد: اینک ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ نفر از شهروندان این استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر نیزبازنشستگان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند که با افرادی که ماهانه حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: با احتساب افراد تبعی اینک ۳۴۴ هزار نفر از شهرندان این استان از این سازمان بیمه ای خدمت دریافت می کنند.

وی افزود: ۵۲ درصد جمعیت کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند اما این شاخص در استان ۳۴ درصد را شامل می شود.

یزدانی علت پایین بودن شاخص بیمه ای در خراسان شمالی را جمعیت بالای روستایی، پایین بودن صنایع، کارگاه های تولیدی نسبت به سایر استان ها و درآمد پایین این استان نسبت به کشور عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا شاخص بیمه ای استان را به میانگین کشوری برسانیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر بیمه شدگان اجباری که شامل کارمندان، کارگران صنایع و کارگاه ها می شود سایر مردم نیز با توجه به طرح فراگیر بیمه ای می توانند از خدمات سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: از مجموع بیمه شدگان این استان ۱۲ هزار و ۹۴۰ نفر بیمه شدگان خاص هستند که شامل کارفرمایان و مشاغل آزاد، قالیبافان، رانندگان، زنان خانه دار و دانشجویان می شود که باید اقشار مختلف جامعه را به بیمه تشویق و ترغیب کنیم تا در آینده از مزایای آن بهره مند شوند.

وی افزود: مشمولان بیمه شدگان خاص با توجه به میزان پرداختی از تعهدات این سازمان بیمه ای برخوردار خواهند شد.

یزدانی بر گسترش چتر بیمه ای تاکید کرد و گفت: دولت سیزدهم چتر بیمه ای را برای تمامی اقشار گسترانده است که افراد می توانند نسبت به بیمه برای استفاده از مزایای آن بهره مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: فرد شاغل در هر واحد صنفی نیز می تواند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرد این در حالی است که در گذشته تنها نیروهای کارگری واحد ها صنفی بیمه می شدند و بعضا خود کارفرما از خدمات بیمه ای محروم بود.

وی افزود: اینک دولت سیزدهم توسعه بیمه های اجتماعی در سطح کلان را با اهداف توسعه عدالت ، ایجاد امنیت روانی و کاهش هزینه های درمان در دستور کار خود قرار داده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره