اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 07:22

چهارشنبه, 29 آذر 1402 ساعت 09:34

حدود 2800خانوار روستایی خراسان شمالی بیمه شدند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی و عشایری در ۹ ماه سال جاری زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا بیدی اظهار کرد:‌از مجموع این تعداد حدود یکهزار و ۸۰۰ نفر آقا و مابقی خانم هستند.

وی با بیان اینکه سهمه جذب پارسال ۱۲ هزار و ۴۶۶ نفر بود که ۶ هزار و ۵۸۰ نفر از این سهمیه جذب شد افزود: اولویت صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در سال گذشته در جذب بیمه شدگان بود که ۶۰ درصد برنامه محقق شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اولویت صندوق در سال جاری علاوه بر جذب بیمه شدگان جدید بحث تمدیدها است که این مهم نیز در دستور کار قرار گرفت تا بیمه شدگان تمدید شوند.

وی ضریب پوشش بیمه ای استان را حدود ۴۳ درصد عنوان کرد و گفت: اینک ۷۶ هزار و ۷۲۴ نفر از جمعیت مشمول خود را بیمه کرده اند.

بیدی خاطرنشان کرد: بالاترین ضرب پوشش بیمه ای در این صندوق در استان مربوط به شهرستان شیروان با بیش از ۶۱ درصد است، اسفراین با حدود ۵۷ درصد و بام و صفی آباد با بیش از ۵۰ درصد نیز در رده های دوم و سوم در شاخص بیمه ای قرار دارند.

وی گفت: کمترین شاخص بیمه ای در استان نیز به ترتیب مربوط به شهرستان های مانه با حدود ۳۴ درصد، جاجرم ۲۸.۲۵ درصد و گرمه با حدود ۱۹ درصد است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی علت کاهش ضریب پوشش بیمه ای در این سه شهرستان ها را وجود شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر عنوان کرد.

وی افزود: اینک چهار هزار و ۵۱۲ خانوار از صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی استان ماهانه بیش از ۶۳ میلیارد ریال حقوق دریافت می کنند.

بیدی اظهار کرد: در مجموع این تعداد مستمربگیر ۹۰ میلیارد ریال به حساب صندوق واریز کردند اما تاکنون صندوق یک هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال بابت حقوق به آنان واریزی داشته است که دریافت حقوق برای این بیمه شدگان ادامه نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع مستمربگیران ۶۲۴ نفر از کار افتاده هستند، ۵۶۲ نفر بازنشسته پیش از موعد و یک هزار و ۱۴ نفر مستمری سالمندی می گیرند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۱۲ خانوار نیز به علت فوت سرپرست ماهانه مستمری دریافت می کنند اظهار کرد: مستمربگیران فوتی و از کار افتاده ها از سال ۸۴ تاکنون، بیش از موعد ها از ۶ سال گذشته و بازنشستگان نیز در سال های اخیر از خدمات بیمه ای برخوردار شده اند.

وی گفت: در مجموع ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت استان مشمول صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی هستند که تلاش می کنیم این افراد را جذب کنیم.

بیدی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد افزود: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره