اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 22:12

دوشنبه, 27 تیر 1401 ساعت 09:00

۳۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی، زیر چتر بیمه ای تامین اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: در مجموع ۳۵۰ هزار نفر در خراسان شمالی زیر چتر بیمه ای این سازمان قرار دارند

به گزارش نسیم امروز، جوادیزدانی درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت: ۱۰۵ هزار بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که در حال پرداخت حق بیمه خود هستند.

وی گفت: ۲۲ هزار نفر مستمری بگیر نیز در استان مشمول دریافت خدمات بلند مدت ما هستند و ۹۰۰ نفر نیز بیمه بیکاری دریافت می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهرداری های خراسان شمالی بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی به حساب می آیند که برخی از آن ها بدهی های خود را به روز کرده اند و دیگر جزو ابر بدهکاران ما محسوب نمی شوند.

وی گفت: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش خصوصی و دولتی استان مربوط به سال گذشته ۲۰۳ میلیارد تومان است.

یزدانی گفت: شهرداری بجنورد با ۴۸ میلیارد تومان بدهی و شهرداری شیروان با ۱۸ میلیارد تومان بیشترین میزان بدهی به اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده است افزود: طبق قانون باید اموال این کارفرمایان و دستگاه های اجرایی توقیف شود ولی سعی داریم تا با تعامل این طلب را وصول کنیم.

وی یاداورشد: به بدهکاران دولتی و خصوصی مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود از طریق اقساط و تهاتر پیدا کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی با توجه به شرایط اقتصادی کشور همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها در خصوص مطالبات دارد.

وی گفت: تعداد مستمری بگیران خراسان شمالی افزایش یافته، ولی تعداد بیمه شدگان جدید به نسبت مستمر بگیران افزایشی نبوده است که این امر نگران کننده است.

وی گفت: تمامی تعهدات این سازمان بیمه گر در تضمین دولت است و در صورت هر گونه مشکلی مورد حمایت قرار خواهد گرفت و تاکنون این سازمان هیچ تاخیری در پرداخت ها و تعهدات نداشته است.

 مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیزدراین نشست از خدمات بیمارستانی رایگان این مجموعه به افراد بالای ۶۵ سال در بجنورد و تمامی گروه های سنی سایر شهرستان های استان در بیمارستان های غیر ملکی تامین اجتماعی خبر داد.

دکتر سعید صدرمنش، یاداورشد: در شهرستان بجنورد که بیمارستان ثامن الائمه (ع) تامین اجتماعی وجود دارد، افراد بالای ۶۵ سالی که نیازمند ارائه خدمات درمانی در سایر مراکز درمانی استان باشند، می توانند به صورت رایگان از خدمات آن بیمارستان‌ها استفاده کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی همچنین به توسعه بیمارستان ثامن الائمه (ع) در بجنورد اشاره کرد و گفت: هتلینگ این مجموعه از سال گذشته آغاز شده و به طور مثال بخش ICU نیز احداث و ۹۵ درصد تجهیزات آن فراهم شده است.

این مقام مسئول همچنین از نوبت دهی الکترونیکی به بیماران در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان خبر داد و افزود، متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز از طریق تلفن ثابت، اینترنت و کد USSD اقدام به نوبت گیری برای مراجعه به پزشک نمایند.

دکترصدرمنش با اشاره به اینکه مراجعات به بیمارستان ثامن الائمه بجنورد بسیار زیاد است، افزود: در روزهای عادی بین ۷۰۰ الی یک هزار نفر مراجعه کننده در بیمارستان حاضر می شوند که البته این روزها از یک هزار نفر نیز عبور کرده است.

دکترصدرمنش با اشاره به اینکه همچنین در حوزه درمان، در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم خدمات ارائه می شود، گفت: درمان مستقیم تحت مالکیت سازمان است که در بجنورد بیمارستان ثامن الائمه (ع) با ۱۱۸ تخت و دو درمانگاه تخصصی در اسفراین و شیروان و یک درمانگاه عمومی در جاجرم فعال هستند.

وی یکی از دغدغه های مدیریتی درمان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده در این زمینه دو آزمون استخدامی برای استان انجام شد که بتوانیم بومی های استان را جذب کنیم که براین اساس از 70 نیرویی که به صورت پیمانی و شرکتی جذب می شوند، ۵۰ درصد اولویت با نیروهای بومی منطقه است.

مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در رابطه با نوبت دهی بیمارستان که یکی از دغدغه های اصلی مراجعه کنندگان است، توضیح داد: نوبت دهی بیمارستان بجنورد به صورت تلفنی، اینترنتی و کد *4*1420# انجام می شود که با وارد کردن کد شهرستان ادامه مراحل نوبت دهی دنبال خواهد شد.

دکترصدرمنش همچنین برای تکریم از افرادی سن بالا و دارای مشکل که توانایی دریافت نوبت اینترنتی و تلفنی را ندارند، گفت: 10 درصد از نوبت ها به صورت حضوری برای این گروه در نظر گرفته شده است که به صورت روزانه برای مراجعه کنندگان حضوری لحاظ می شود.

خبرنگار : احمد عابدی

آخرین ویرایش در سه شنبه, 08 شهریور 1401 ساعت 09:21
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره