اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 12:03

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 14:55
  • .

ورود ۲۹۳ هزار فقره پرونده به دادگستری خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دادگستری استان خراسان شمالی گقت:در سال گذشته ۲۹۳ هزار و ۴۰۹ فقره پرونده وارد دادگستری استان خراسان شمالی شده است.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام براتی زاده در نشست خبری ورجمع خبرنگاران اظهارداشت: از این تعداد؛ ۲۸۹ هزار و ۸۲۰ فقره پرونده مختومه و سه هزار و ۵۸۹ فقره پرونده در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: شمار پرونده های وارده به دادگستری استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل سه درصد افزایش دارد.

حجت الاسلام براتی زاده یادآورشد:در ۲ماه سال جاری نیز ۳۶ هزار و ۴۸۸ فقره پرونده وارد دادگستری استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته متاسفانه ۱۵ درصد افزایش داشته است.

این‌مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال شمار پروند های امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود پنج هزار فقره افزایش یافته است گفت: وضعیت اقتصادی یکی از عوامل اصلی در وقوع تخلف و جرم است و متاسفانه وضعیت اقتصاد و معیشت خانواده ها در استان خوب نیست.

حجت الاسلام براتی زاده در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های سفر رییس جمهور به خراسان شمالی افزود: متاسفانه مصوبه های سفر دولت معمولا پشتوانه و ضمانت اجرایی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به ۱۰ خواسته اول حقوقی استان در پرونده‌های وارده اشاره کرد و گفت: مطالبه خسارت دادرسی، اعسار از پرداخت محکوم‌به، تأمین خواسته، مطالبه خسارت دیرکرد، مطالبه وجه، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه خسارت، اثبات وقوع بیع، مطالبه نفقه و مهریه از جمله این خواسته های حقوقی پرونده‌های وارده به دادگستری است.

وی گفت: پرونده های مربوط به فساد مالی و اخلاقی مدیران دستگاه های اجرایی استان از سال ۹۹ تاکنون کاهشی و از ۱۰ مورد در سال‌های اخیر به سه مورد در سال جاری رسیده است.

سید جوادی ایلالی ،نیزدراین نشست افزود: طی سال ۹۹ تعداد پرونده های فساد مالی مدیران استان ۱۰ مورد بود که در سال ۱۴۰۰ به ۷ پرونده و طی سال گذشته به ۲ مورد کاهش پیدا کرد که بسیار بااهمیت و قابل تأمل است.

ایلالی یاداورشد: ۵۹ درصد از پرونده های قضایی که در دادسرای استان تشکیل می شود مربوط به ۱۰ عنوان جرم است که سرقت با ۱۶ درصد، توهین به اشخاص عادی با ۹ درصد و همچنین ضرب و جرح عمدی نیز با ۹ درصد بیشترین جرائم را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به پرونده های وارد شده به دادسراهای استان گفت: طی سال گذشته ۵۲ هزار و ۲۲۸ پرونده وارد دادسراهای حوزه‌های قضایی استان شد که بیشتر آن‌ها به صدور قرار تعقیب انجامید.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه علت بیشتر سرقت ها در استان اعتیاد است افزود: بیکاری، وضعیت معیشتی و اقتصاد نامناسب خانواده ها اعتیاد را به دنبال دارد و اعتیاد هم به دنبال خود سرقت را به عنوان جرم در جامعه ترویج می دهد.

ایلالی با بیان اینکه در این مدت سرقت ۱۶ درصد از پرونده‌های وارده به دادسراها را به خود اختصاص داده است افزود: البته جرائم خشن و سرقت مسلحانه در استان گزارش نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات منجر به فوت در محور بجنورد- جنگل گلستان گفت: این محور در قطعه های ۲ طرفه ناایمن است و هنوز چهارخطه کردن این مسیر در طول ۴۵ کیلومتر باقی مانده است.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 18:52
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره