اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 03:32

شنبه, 19 اسفند 1402 ساعت 13:32
  • .

غنابخشیدن به نمایشگاه قرآن کریم با ایجاد دبیرخانه دائمی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و فعال بودن این دبیرخانه برای غنا بخشیدن به نمایشگاه قرآن تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «حمید رفیعی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آستانه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه یکی از بهترین عرصه های استفاده مطلوب از ظرفیت ها و فرصت های ماه مبارک رمضان بسترسازی برای دستیابی عموم مردم به معارف اسلامی قابل توجه در این ماه است، تصریح کرد: بنابراین برپایی نمایشگاه قرآن در کنار برپایی محافل قرآنی به عنوان یکی از بسترهای عملیاتی که زمینه استفاده مطلوب عموم مردم را از معارف دینی به دنبال دارد، امری مهم و ضروری است.

وی اظهارکرد: نمایشگاه قرآن کریم راه مناسبی برای عرضه محصولات قرآنی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای جدید در این عرصه است و این نمایشگاه معنوی می تواند با ایجاد انگیزه برای افراد، نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی که نیاز اساسی جامعه امروز است، داشته باشد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: برپایی نمایشگاه قرآن می تواند فرصت دسترسی به کتاب دینی در راستای بهره مندی از ماه مبارک رمضان را برای علاقه مندان ایجاد کند و از سوی دیگر برپایی نمایشگاه با موج آفرینی در میان مردم سبب می شود تا اهتمام و توجه مردم به استفاده از ظرفیت های ایجاد شده در ماه مبارک رمضان بیشتر شود و جامعه را به سمت معارف دینی سوق دهد.

این مقام مسئول بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت افراد حقیقی و حقوقی که علاوه بر تخصص، اهتمام ویژه ای نسبت به این مسئله دارند و بسترسازی خوبی را نیز در طول سال فراهم می کنند، تاکید و تصریح کرد: بنابراین شناسایی این گونه افراد و مجموعه های مردمی و نهادها و دستگاه های حاکمیتی برای برپایی نمایشگاهی غنی و کارآمد ضروری است و لازمه آن برقراری دبیرخانه نمایشگاه در طول سال است تا نسبت به ظرفیت های درون استانی و حتی برون استانی توجه داشته و به برپایی چنین نمایشگاه هایی غنا ببخشد.

حجت الاسلام رفیعی همچنین بر ارائه تولیدات و محصولات قابل ارائه متناسب با نیاز مخاطب و اقتضائات زمان تاکید و خواستار شناسایی و بهره گیری از ظرفیت تولید کنندگان این حوزه شد.

وی اضافه کرد: استفاده از فضای دیجیتال در قالب تولید و معرفی نرم افزارها ظرفیت خوبی ایجاد می کند که بسیار اثرگذار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، همچنین به ورود اداره تبلیغات اسلامی با بهره گیری از طرح ملی «مستورا» و اختصاص غرفه اختصاصی در نمایشگاه قرآن برای تبیین این طرح اشاره کرد و افزود: دغدغه اصلی این طرح پاسخگویی به نیازهای جدی امروز جامعه است و تلاش شده با بهره گیری از ابزارهای مختلف مانند رسانه، مدیا و بیلبورد و ابزارهای عمومی‌تر تعداد بسیاری از افراد جامعه با این آیات انس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد این طرح می توان از موشن آبجکت، پوسترهای مفهومی، آرم و یا آگهی و تولیدات رسانه‌ای و مکتوب برای نوجوانان، بانوان، مخاطبان خاص و مبلغان و امامان جماعت متناسب با ظرفیت خویش بهره گرفت و برنامه‌هایی از جنس برنامه محفل تلاش دارد نزدیک‌ترین و هم راستاترین نقش را در این زمینه داشته باشد.

چهاردهمین نمایشگاه استانی قرآن کریم خراسان شمالی 21 تا 27 اسفندماه از ساعت 9 الی 13 و 19 الی 23 در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد دایر می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره