اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 13:06

یکشنبه, 07 آبان 1402 ساعت 07:25

وقتی قلندر خواب باشد !

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

محمدابراهیم محمدی

من به عادت سفرهای پیشین مراقبم که نماز صبحم قضا نشود.

در سفرهای پیشین رانندگان به عمد یا خطا نماز صبح را در راه رفت و آمد به بجنورد و بالعکس توقف نمی کنند و نگارنده این مطلب را افزون بر گزارش شفاهی به سازمان تبلیغات ،پایانه و ارزیابی در چند یادداشتی هم اشاره کرده ام

و اخیرا هم که این یادداشت مربوط به آن می باشد ماشین دو ساعت مانده به اذان صبح توقف طولانی می کند وکسی از دیگری می پرسد آیا ماشین برای نماز نگه داشته است؟ که راننده بی آنکه مخاطب باشد می گوید: نه اما برید نماز صبح را الان بخوانید چون در مسیر مسجدی نیست و نگه نمی داریم !

و ساعتی بعد که وقت نماز صبح میشود پیش راننده می روم و باب گفتگو را باز می کنم تا شاید متقاعد شود و برای نماز صبح توقف کند!

راننده درد دل زیادی دارد از بیمه و حقوق و...که همه را بی استثنا برچسب دینی،تقدسی و حاکمیتی می زند و تکه های که هرکدام از فحش و بد بیراه سنگین تر است و...

هوا که روشن می‌شود مقابل مسجدی نگه می دارد و به من به آرامی ، با اکراه و منت می گوید: ما برای نماز نگه نمی داریم! اگر می خواهی نماز بخوانی ۵ دقیقه ای برو بخوان و بیا که مسافران عاصی می شوند! ؛ من بی خیال حواشی نمازم را در ۵ دقیقه می خوانم و در راه برگشت زنی را که برای نماز پیاده شده بود مخاطب قرار میدهد وبا بوق ممتد اتوبوس و صدای بلند و تحقیر آمیز وادار می کند که برگردد !

برای خودم متاسف میشوم وقتی این اوضاع را می بینم با خودم می گویم مدیران استان اگر با مردم باشند و سالی یکبار با همین وسایل عمومی گذری و موردی رفت و شد کنند متوجه می‌شوند که فارغ از شعارها و دلخوشی غافلانه آنها زیر پوست شهر چه می‌گذرد!

نمی دانم مدیر پایانه خراسان شمالی این یادداشت را و گلایه های دیگرم را دیده است!

آیا ایشان به حقوق مسافران در توقف کوتاه برای انجام فریضه واقف است !

آیا امام جمعه شهر از این اوضاع خبر دارد ! و یا استاندار استان که کنار همین پایانه با مدیران خود جلسات میگذارد از زیر پوسته شهر و استان تحت مدیریت خود خبر دارد ؟

نمی دانم سازمان تبلیغات و چندین نهاد مشابه که میلیاردها تومان بودجه برای ترویج فرهنگ معروف صرف می کنند می دانند این شهر و استان در ابتدائیات فرهنگی خود مشکل دارد !

کاش کمی در سکوت ،چراغ خاموش به تکالیفشان عمل کنند

برغم اینکه می دانم این خواب را این نوشته علاج نمی کند ناچار شدم داخل اتوبوس عمومی که راننده آن با وقاحت اعلام می کند : در مسیر بجنورد به تهران مسجدی وجود ندارد و خلایق باید یک ساعت قبل از دخول زمان شرعی نماز بخوانند و یا ما برای نماز نگه نمیداریم ! و ... این نوشته را بنویسم

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره