اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 21:51

شنبه, 26 اسفند 1402 ساعت 19:47
  • .

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن کریم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

غرفه پوشاک اسلامی و عفاف و حجاب گامی مهم و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج پوشاک اسلامی و ایرانی برداشته است.

به گزارش نسیم امروز ، بهار دل‌ها و بهار قرآن در رمضان، همه ساله با رخدادی فرهنگی همراه است، نمایشگاه قرآن از جمله رویدادهای فرهنگی در استان است که در چهاردهمین دوره اش با اختصاص 11 غرفه پوشاک اسلامی و عفاف و حجاب گامی مهم و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج پوشاک اسلامی و ایرانی برداشته است.

اگر به میان غرفه‌های چیده شده در مصلی بروید و در نمایشگاه قرآن و بخش جانبی آن یعنی غرفه‌های عفاف و حجاب و پوشاک اسلامی گشتی بزنید درمی‌یابید که در زمره غرفه های پرطرفداری که بانوان بسیاری را برای بازدید به مصلی کشانده است و در صورت تداوم نمایشگاه های پوشاک اسلامی شاهد جریان سازی و ذائقه سازی فرهنگی در حوزه حجاب خواهیم بود.

احمدی یکی از بازدیدکنندگان از غرفه های عفاف و حجاب با بیان اینکه نمایشگاه هایی همانند پوشاک خانواده، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ارتقا و توسعه سطح آراستگی و الگوسازی اسلامی است، گفت: عفاف و حجاب باعث حفظ خانواده ها از گزند و آسیب های اجتماعی و فرهنگی می شود، بنابراین به نظر می رسد متولیان باید بخش عفاف و حجاب را به زیباترین وجه ممکن آذین بندی کنند تا بازدیدکنندگان در فضای زیبایی وارد و جذب شوند.

توجه به خلاقیت در پوشاک اسلامی

یکی دیگر از بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن کریم با بیان اینکه از اینکه امسال شاهد تنوع محصولات در غرفه های پوشاک اسلامی بودیم، خلاقیت در تولید پوشاک اسلامی را راهکار ترویج فرهنگ اسلامی برشمرد و افزود: بهتر است نشست های تخصصی در نمایشگاه در مورد حجاب هم برگزار شود تا به صورت تخصصی هم به موضوع حجاب پرداخته می شد.

کاظمی معتقد است: متاسفانه در سال های گذشته نبود الگوی مناسب در زمینه پوشش سبب شده تا شاهد پوشش نامناسب در جامعه باشیم و به نظر می رسد برپایی چنین نمایشگاه هایی و عرضه پوشاک اسلامی و حمایت از تولیدکنندگان سبب تغییر در روند پیش آمده خواهد شد.

ذائقه سازی فرهنگی در حوزه حجاب

آزاده رحیمی یکی از غرفه داران عفاف و حجاب در چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم که سه سالی است در زمینه تولید پوشاک اسلامی فعالیت می کند، گفت: با توجه به شرایط جامعه امروز، توجه به پوشاک ایرانی و اسلامی امری ضروری است و برپایی نمایشگاه های مختلف در جریان سازی و ذائقه سازی فرهنگی در حوزه حجاب بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان این که برخلاف نگاه افراد مبنی بر عدم رغبت در استفاده از پوشاک اسلامی، استقبال از این پوشش بسیار خوب است، گفت: در صورت حمایت متولیان امر و توسعه تولیدات می توان در راستای نهادینه سازی پوشش اسلامی گام برداشت.

این غرفه دار، از ضرورت تداوم برپایی نمایشگاه های پوشاک اسلامی برای معرفی بیشتر تولیدکنندگان و شناساندن مراکز عرضه هم سخن گفت.

تنوع در تولیدات

«مقیمی» یکی دیگر از غرفه داران و تولید کنندگانی که هشت ماهی است در عرصه تولید انواع چادر فعالی می کند، از این که حجاب و عفاف در کنار قرآن جایگاه ویژه ای دارد، گفت: با توجه به این که مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه قرآن ترویج آموزه های دینی و اسلامی است و از سویی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نیز به عنوان یکی از مهمترین این تعالیم نقش مهمی در این نمایشگاه دارد، تلاش کردیم با عرضه تولیدات متنوع برای نسل جوانی که تنوع طلب هستند، در زمینه جذب جوانان و همگام با سلیقه مشتری گام برداریم.

وی خواستار توسعه و تداوم نمایشگاه های پوشاک اسلامی در استان با بهره گیری از ظرفیت تولید کنندگانی که نیاز و سلیقه مخاطب را کنار تنوع درنظر دارند، شد.

توسعه نمایشگاه های پوشاک اسلامی

«مریم مقدس» از دیگر غرفه داران پوشاک اسلامی با بیان این که مدت کوتاهی است در این عرصه فعالیت می کند، از ضرورت برپایی و توسعه نمایشگاه های پوشاک اسلامی برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب سخن گفت و افزود: نمایشگاه بستری برای معرفی پوشاک اسلامی است و امیدواریم با این حضور و عرضه محصولات مورد نیاز بانوان در راستای گسترش حجاب در جامعه و مصونیت بانوان گام برداریم.

«علی نیا» هم که چهار سالی است در زمینه تولید انواع چادر فعالیت دارد، به نقش نمایشگاه ها در شناساندن تولید کنندگان و معرفی پوشاک اسلامی اشاره کرد و ضمن رضایت از استقبال بانوان از غرفه های حجاب در نمایشگاه قرآن گفت: خوشبختانه استقبال از پوشاک اسلامی خوب و چشمگیر است و در صورت حمایت متولیان و توسعه تولیدات متنوع، شرایط جامعه را برای نشر، توسعه و ترویج پوشش ایرانی اسلامی بیش از پیش مهیا می شود.

گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» که از بیست و یکم ماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان برپا شده است، تا بیست و هفتم ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 برای علاقه مندان دایر خواهد بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره