اخبار برگریده
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 08:36

یکشنبه, 09 آبان 1400 ساعت 08:49
  • .

ساماندهی خبرنگاران و عکاسان انجام می شود / برگزاری دوره آموزشی به زودی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی از ساماندهی خبرنگاران میدانی واجد شرایط برای نشست های خبری دستگاههای اجرایی استان خبرداد.

علی خادمی اظهار داشت : با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات با همکاری مدیران رسانه ها، به منظور ساماندهی خبرنگاران واجد شرایط اعم از خبرنگاران رسانه های مکتوب، پایگاههای خبری، خبرگزاری ها و خبرنگاران نمایندگی های روزنامه های سراسری به منظور شرکت در جلسات، همایش ها و جشنواره های استانی، به زودی اسامی آنان را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال تا اسامی آنان به تمامی دستگاههای اجرایی جهت شرکت در جلسات و نشست های خبری اعلام شود.

وی افزود: این معرفی در راستای افزایش کیفیت محتوا و خروجی جلسات و نشست های خبری و به منظور جلوگیری از حضور افرادی است که با عنوان خبرنگار، گزارشگر و یا عکاس در نشست های خبری شرکت و گاها شان و جایگاه خبرنگاران واقعی را زیر سئوال می برند، صورت می گیرد.

خادمی اظهار کرد: حضور برخی از افراد با عنوان "خبرنگار" در بسیاری از موارد علاوه بر خدشه دار کردن جایگاه رسانه و خبرنگاران زحمت کش و دلسوزو بازتاب خبری ضعیف نشست ها و جلسات در برخی از رسانه ها، موجب رنجش خاطر مدیران و مسئولان روابط عمومی دستگاهها شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضا مشاهده می شود افرادی بدون هیچگونه سابقه کار و یا سواد خبری و یا گذراندن دوره و یا مدرک آموزشی در جلسات مهم دستگاهها و یا سفرهای مسئولان کشوری و یا استانی با عنوان خبرنگار شرکت می کنند، تاکید کرد: این نابسامانی تبعات زیادی را برای جامعه رسانه ای در پی داشته و گاها ازعنوان خبرنگار نیز سوء استفاده هایی شده است که این ساماندهی می تواند کمک بزرگی برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی باشد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان گفت: انتظار می رود مدیران محترم به ویژه مسئولان روابط عمومی دستگاهها در دعوت از خبرنگاران به لیست خبرنگاران مورد تایید از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و با هماهنگی با مدیران رسانه از دعوت سایر افراد در نشست های خبری خودداری کنند.

خادمی گذراندن دوره آموزش خبری را یکی از الزامات فرد خبرنگار یا گزارشگر دانست و گفت: به زودی یک دوره آموزش خبرنگاری ویژه خبرنگارانی که در هیج دوره آموزشی و خبری شرکت نکرده اند برگزار خواهد شد و مدیران محترم رسانه ها می توانند افراد واجد شرایط را حداکثر تا 20 آبانماه سال جاری برای گذراندن این دوره ها به خانه مطبوعات معرفی کنند.

وی گفت: دلیلی ندارد فردی که هیچ مدرکی مبنی بر حضور در دوره آموزشی خبرنگاری و یا هیچ سابقه ای مبنی بر انجام کارخبری در رسانه ندارد در جلسات و نشست های دستگاههای اجرایی شرکت کند.

خادمی اظهار امیدواری کرد که انجام این مهم به بتواند به افرایش بهره وری و محتواسازی اخبار و گزارشات در رسانه های استان کمک کند.

وی تصریح کرد: خانه مطبوعات و رسانه های استان در چارچوب قانون و اساسنامه خود رسانه هایی را به رسمیت می شناسد که مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و رسانه آنان در سامانه جامع رسانه های کشور ثبت شده باشد؛ بنابراین کانالهای خبری که هیچ پیوست رسانه ای دارای مجوزی ندارند تحت پوشش و یا حمایت خانه مطبوعات نخواهند بود.

خادمی اظهار داشت: بدون شک دستگاه قضایی نیز بر اساس یادآوری های مکرر؛ در صورت وجود هر مشکل و یا انتشار هر خبری که در کانالها و یا پیج های اینستاگرامی منتشر و عنوان مجرمانه داشته باشد به عنوان یک جرم عمومی با آن برخورد خواهد کرد.

وی همچنین از کلیه مدیران رسانه ها و خبرنگاران عزیزی که در حوزه تهیه و انتشار خبر فعالیت دارند خواست تا قانون مطبوعات را به صورت کامل مطالعه و در تهیه و انتشار اخبار مفاد قانون مطبوعات را مد نظر قرار دهند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی افزود: خانه مطبوعات و رسانه های استان، تمامی رسانه های فاقد مجوز را در فضای حقیقی و مجازی رصد و اسامی آنان را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت پیگیری های بعدی گزارش خواهد کرد.

گفتنی است: بر اساس آخرین آمار 197 فعال رسانه ای در رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

آخرین ویرایش در شنبه, 08 آبان 1400 ساعت 19:49
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره