اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 21:29

چهارشنبه, 27 اسفند 1399 ساعت 10:22
  • .

برگزاری کارگاه آموزشی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کارگاه آموزشی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود مانه و سملقان، مراوه تپه و بجنورد از امروز در سالن اجتماعات حوزه هنری خراسان شمالی با حضور مربیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، صدری، مدرس کارگاه آموزشی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود مانه و سملقان، مراوه تپه و بجنورد و عضو پیوسته کانون مدرسان خانه موسیقی ایران در این کارگاه ضمن ابراز خرسندی از این که در راستای برنامه‌های فرهنگی که از سال جاری شروع شد، حرکت‌هایی از این دست فرصتی را برای رشد و توسعه، آموزش و تربیت مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود به همت حوزه هنری خراسان شمالی فراهم کرده است، تصریح کرد: در این کارگاه تلاش شده است به شاخص‌های اصلی آموزش هم‌چون شناخت صوت و کلام و به نوعی پیوند شعر و موسیقی در کنار آشنایی و شناخت ذات موسیقی همانند ریتم، چگونگی خوانش سرود روی یک آهنگ و چگونگی اجرا پرداخته شود و مورد بررسی و آموزش قرار گیرد.

«صدری» بررسی و تلفظ دقیق آواها، رعایت نُت‌خوانی و پیوند شعر و موسیقی، آشنایی با اصوات، تربیت صدا و شنیدار در مربیان را از دیگر مباحثی که در این کارگاه بدان پرداخته شده عنوان و تصریح کرد: از آن جایی که مربی باید بداند تربیت شنیداری و صوت چیست تا بتواند آن را ادا کنند، سعی کردیم تا به این مبحث در این کارگاه 2 روزه بپردازیم.

وی با بیان این که تلاش شده است تا به شکل پایه‌ای و تخصصی‌تر از گذشته به مباحث پرداخته شود، خاطرنشان کرد: آشنایی مربیان به ذات سُلفژ و نُت‌خوانی و چگونگی تولید صدا از حنجره از دیگر مواردی است که در این کارگاه مطرح خواهد شد.

«صدری» رشد و ارتقاء سطح تخصصی، فنی و آموزشی مربیان و سرپرستان و اعضای گروه‌های سرود برای اجرای فعالیت‌های مختلف هنری را از اهداف شکل‌گیری این کارگاه آموزشی بیان کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره