اخبار برگریده
شنبه, 29 ارديبهشت 1403 09:21

شنبه, 23 فروردين 1399 ساعت 10:01
  • .

جاودانگی هنر در گرو پیوند با معارف دینی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی رمز جاودانگی هنر را در پیوند با معارف دینی دانست و وصل شدن به سرچشمه‌های حکمت را لازمه خلق آثار جاودانه بیان کرد.

به گزارش نسیم امروز، «حسین فرخنده» ضمن تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی، یکی از مولفه‌های هنر متعهد را خدمت به خلق، تلاش برای نیکبختی و سعادت و سلامت جامعه بیان و از حضور آگاهانه و مسئولانه هنرمندان استان در شرایطی که سلامت جامعه در خطر بود، در عرصه هنر و خلق آثار فرهنگی و هنری در راستای آرامش بخشی و امید بخشی به جامعه، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: اهالی هنر در راستای آگاهی‌بخشی به جامعه متعهدانه و دلسوزانه و به شکل خودجوش در این عرصه پا گذاشتند که این حرکت خود نمونه‌ای از جریان هنر متعهد در استان است و مصداق بازری از مسئولیت اخلاقی و اراده متعهدانه هنرمندان است و به واسطه این حرکت صحنه‌های بسیار زیبایی به صورت خودجوش رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این که لایه زیرین فرهنگ ایرانیان دینداری آن‌هاست و هنرمندان نیز در چنین بستری رشد و نمو پیدا کردند و با تعالیم اسلامی و دینی و فرهنگ ناب ایرانی عجین هستند، تصریح کرد: از این روی به طور قطع آثاری که ظهور و بروز پیدا می‌کند، آثاری متعهدانه و مطابق با ارزش‌های اسلامی و انسانی است.

وی مشخصه اصلی هنر دینی و متعهد را پیوند آن با حکمت و آموزه‌های دینی بیان کرد و گفت: به طور قطع در آثار هنرمندانی که در این وزن رشد پیدا می‌کنند شاهد تبلور آموزه‌های دینی هستیم.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری را یکی از زمینه‌های رشد هنر دینی در جامعه دانست و به جشنواره‌های مختلف دینی هم‌چون جشنواره تئاتر رضوی و قرآنی و ارائه فراخوان ملی تئاتر آیات به عنوان رویدادهای موثر در این عرصه اشاره کرد.

وی با بیان این که پیوند آثار هنری با آموزه‌های دینی و حکمت اسلامی موجب غنای آثار هنری می‌شود و از آن جایی که هنر نمایانگر زیبایی‌هاست و متون اسلامی و دینی ما نیز سرشار از سوژه‌های ناب هنری است، تصریح کرد: هر زمان هنرمندان به سرچشمه‌های حکمت در منابع اسلامی وصل شدند، آثار جاودانه‌ای را خلق کردند و می‌توان گفت جاودانگی هنر نسبتی نزدیک با معارف دینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های پویایی هنر اسلامی پیوند آن با منابع حکمی و اسلامی است و این پیوند موجب خلق آثار ماندگاری در تاریخ هنر شده و خواهد شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره