اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 20:54

جمعه, 29 ارديبهشت 1402 ساعت 21:35
  • .

هنر موسیقی یک واژه مفهومی انسانی و فطری است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: هنرموسیقی یک واژه مفهومی انسانی و فطری است چرا که در روح هنرمندان دمیده شده است.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی"تار آوا" در محل سالن نمایش شهرستان شیروان اظهار کرد: موسیقی در تار و پود همه انسان‌ها و هارمونی زیبای طبیعت است و هر کس می‌تواند گوشه‌ای از این موسیقی را بشنود و لذت ببرد.

وی افزود: اگر موسیقی نباشد بسیاری از کارهای هنری بی‌ارزش و بی‌محتوا می شود.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: هنر موسیقی در جوامع می تواند به ۲ شکل عمل کند خواه در جایگاه تقویت روح و انسان سازی و یا خلاف آن باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: هنرمند متعهد کسی است که در مواجهه با جامعه پیرامون خویش، رسالت خلق آثار مبتنی بر مفهوم اسلام ناب را وظیفه خود می‌داند، به گونه‌ای که فرصت‌ها را از نقاب تزویر و دروغ برای پوشاندن چهره حق سلب کند.

حسین نژاد افزود: افراد جامعه همانطور که جسمشان نیازمند غذا و تغذیه است روح آنها نیز نیازمند موادمغذی است و این امر از مسیر موسیقی فراهم می شود.

وی در ادامه به حضور پیشکسوتان در جشنواره های متعدد اشاره کرد و گفت: این هنرمندان سال ها در تمامی مراحل با هنر خود از دل جان مایه گذاشته اند و عمرشان را برای هنر و تقویت روح انسان ها فدا کرده اند.

سومین جشنواره موسیقی مقامی "تارآوا" به مدت سه شب در شهرستان شیروان خراسان شمالی برگزار شد و هنرمندان این شخطه در سالن غدیر شورآفرینی کردند.

گفتنی است: شمال خراسان در برگیرنده شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان از مناطقی است که خواستگاه موسیقی در قالب نواهای کردی،ترکی و ترکمنی محسوب می شود و سازهای کمانچه، سورنا، دوتار، دهل و نی بر دستان نوازندگان این خطه شورآفرینی می کند.

مردم این دیار به گنجینه فرهنگ ها معروف هستند و این موضوع را می توان در سبک زندگی، آداب، رسوم و سلایق افراد به وضوح مشاهده کرد و این خود موجب جاذبه و متفاوت بودن این خطه شده است.

ویژگی خاص این سرزمین موجب شده تا موسیقی‌دان های زیادی از این خطه هنرور در سطح کشوری و ملی صاحب عنوان شوند و نام آوران این دیار باشند، امسال نیز هنرمندان این مرزو بوم در سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند و همچون گذشته می درخشند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره