اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:49

سه شنبه, 28 تیر 1401 ساعت 09:04
  • .

درخشش هنرمندان خراسان شمالی در دهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف نوای رحمت» با معرفی برترین‌ها در پردیس سینمایی بهمن سنندج به کار خود پایان داد.

به گزارش نسیم امروز، در دهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف نوای رحمت» در پردیس سینمایی بهمن سنندج ، گروه دف نوازی "غوغا" به سرپرستی شایان آدینه‌زاده و گروه بیداد به سرپرستی رضا امینی‌راد از خراسان شمالی خوش درخشیدند.

در این آیین و براساس رای هیات داوران این جشنواره، متشکل از بیژن کامکار، هادی منتظری، مسعود حبیبی، احمد خاک طینت و علیرضا غوثی در بخش ویژه این جشنواره، ۲ نوازی دف و سازهای محلی (شمشال و دف) به همراه اشعار حماسی به سرپرستی محمد قهرمان نژاد از بوکان، ۲ نوازی دیوان و دف به سرپرستی سامان قادرپور از سردشت و گروه «غوغا» به سرپرستی "شایان آدینه‌زاده" از بجنورد به عنوان گروه‌های برتر تجلیل شد.

برپایه این خبر، در بخش مولودی خوانی گروه اخوان به سرپرستی حمید وکیلی مقام اول، گروه بیدل به سرپرستی علی پورعطایی از خراسان رضوی و گروه ژارک به سرپرستی حمزه ترکه از کردستان به صورت مشترک مقام دوم و گروه «بیداد» به سرپرستی "رضا امینی‌راد" از خراسان شمالی مقام سوم را از آن خود کردند.

‌دهمین جشنواره بین‌المللی دف‌نوازی «دف نوای رحمت» به همت حوزه هنری کردستان از ۲۳ تا ۲۵ تیر در سنندج برگزار شد.

گفتنی است: هرساله در این جشنواره که توسط حوزه هنری استان کردستان برگزار می‌شود اجتماع بزرگ دف‌نوازان ایران‌زمین و همنوازی گروهی آنان به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی مورد توجه بوده است و جمع کثیری از علاقه‌مندان از نقاط مختلف کشور و حتی توریست‌های خارجی را به سنندج کشانده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره