اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 21:00

یکشنبه, 02 شهریور 1399 ساعت 10:34
  • .

از راه اندازی حسینیه های مجازی تا طبخ توزیع غذای گرم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

برنامه های عزاداری و سوگواری ایام محرم به همت فعالان کانون های مساجد در فضای مجازی و حقیقی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر استان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، همت حسینی کانون های مساجد خراسان شمالی با استقبال پرشور از ایام محرم در قالب برنامه های متعدد در فضای مجازی و شکل گیری حسنیه های مجازی و انعکاس فعالیتها در شبکه های اجتماعی و نیز برگزاری مراسم سوگواری با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های تعیین شده، پنج شنبه شب آغاز شد.

طبخ غذای گرم نذری و توزیع آن بین نیازمندان، شعارنویسی با مضمون محرم و حماسه بزرگ عاشورا بر روی خودروها، ضدعفونی مساجد و معابر و محوطه های برگزاری مراسم سوگواری، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و راه اندازی کانال ها و گروه های مجازی و ارسال محتوا و مطالب آموزشی و بینشی با هدف تبیین نهضت عاشورا از اهم موارد که می توان نام برد.

سید علی شاه آبادی، مدیر کانون فرهنگی هنری حجت ابن الحسن العسکری(ع) بجنورد با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، گفت: به همت خیرین و نمازگزاران توانستیم در اولین شب از عزاداری های دهه اول محرم تعداد 500 غذای گرم طبخ و در محله های حاشیه بجنورد توزیع شد.

میلاد قربانی، مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد نیز از فعالیت های مجازی و برگزاری مسابقات فرهنگی هنری به مناسبت ایام محرم خبر داد و گفت: با وجود محدودیت ها و شرایط و ضوابطی که در مراسم عزاداری های محرم به دلیل شیوع ویروس کرونا حاکم شده سعی کردیم هر خانه به یک حسینیه تبدیل شود به همین دلیل برنامه های مجازی هر خانه یک پرچم و نیز نگاره محرم که مسابقه نقاشی با موضوع کربلا است و نیز مسابقه عکاسی با موبایل «محله من» برگزار شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را تا 13 شهریور به آیدی تلگرامی @tanjebarail68 ارسال کنند.

علی نامور، مدیر کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) نیز از آمادگی گروه سرود این کانون برای اجراهای خیابانی و حضور در شبکه استانی خبر داد و گفت: بچه های این مسجد همچنین با شوری مضاعف با شعار نویسی«ما ملت امام حسینیم» و نیز «لبیک یا حسین» بر روی خودروهای عبوری از محله ویلاشهر بجنورد به استقبال محرم رفتند.

شاهرودی، مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) شهر گرمه نیز از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت ایام سوگواری شهدای کربلا خبر داد و گفت: نمایشنامه خوانی مجازی «سفیته النجاه»، توسط خواهران فعال در این کانون از پنجمین روز محرم برنامه ریزی و آماده شده که برای علاقمندان و مخاطبان اجرا می شود.

امین حقانی، مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد علی بن ابیطالب(علیه السلام) اسفراین از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری دهه محرم خبر داد و گفت: این مراسم با در نظر گرفتن محدودیت های پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت 10 شب با سخنرانی حجت الاسلام امینی فر و مداحی علی دلخون از مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود.

حامد قشلاقی، مدیر کانون فرهنگی هنری مهدویت روستای علی آباد از توابع شهرستان بجنورد نیز از برگزاری مراسم دهه اول محرم خبر داد و گفت: این مراسم هر شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و در محوطه مدرسه راهنمایی علی آباد برگزار می شود که حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» نهضت عاشورا را تشریح خواهد کرد و با نوای و ذکر مصیبت مداحان اهل بیت (علیهم السلام) همراه می شود.

هاجر قادری، مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج اسفراین نیز در ادامه گفت: 27 عنوان کتاب با موضوع مسجد و اهالی مسجد همزمان با ایام محرم رونمایی می شود که یکی از این آثار به شکل ویژه با موضوع شهادت و شخصیت سردار شهید سلیمانی است.

همچنین دیگر کانون های مساجد استان از جمله کانون محبان الزهرا (سلام الله علیها) با ضد عفونی معابر و مساجد شهر اسفراین، سیاه پوش کردن محوطه مساجد نیز برگزای مراسم عزاداری و سوگواری و دعوت از سخنران به استقبال ماه محرم رفتند.

گفتنی است، برگزاری مسابقه بزرگ مجازی سجاده خورشید با موضوع ابعاد معرفتی و عبادی امام چهارم حضرت زین العابدین (علیه السلام)، برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم و قدردانی از خادمان حسینی و شهدای دفاع مقدس از دیگر برنامه های در نظر گرفته در ایام محرم ویژه کانون های مساجد می توان نام برد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره