اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 16:27

یکشنبه, 09 مهر 1402 ساعت 16:03
  • .

جشنواره آیینی و سنتی امکانی برای تبادل فرهنگ‌ها است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کارگردان ارمنستانی صاحب اثر در بیست‌ و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در بجنورد گفت: برگزاری جشنواره فرصتی برای تبادل فرهنگ ها است و حضور در این رویداد تجربه به یادماندنی برای گروه ما بود.

به گزارش نسیم امروزبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ «کارن ام اچاتریجن» در این خصوص اظهار کرد: مخاطبان تئاتر در خراسان شمالی به عنوان مخاطبی جذاب و گرم محسوب می شوند.

وی که با اثر نمایشی «کارناوال» از ارمنستان در بخش عروسکی این جشنواره شرکت کرده بود افزود: اگرچه تبادل میان ایران و ارمنستان سال هاست وجود دارد، اما برگزاری جشنواره نمایش های آیینی و سنتی به واسطه بهره گیری از زبان هنر بستری خواهد بود برای تبادل فرهنگ ها است.

این کارگردان ارمنستانی حاضر در جشنواره با اشاره به اینکه ایران و ارمنستان در جشنواره های بسیاری کار مشترک ارائه کرده اند و این گروه آشنایی ضمنی با فرهنگ ایران و خراسان داشت، تصریح کرد: اما فکر نمی کردیم تا این اندازه با مخاطب علاقه مند به تئاتر رو به رو شویم و باید بگویم که مخاطب ایرانی گرم و بسیار جذاب است.

«کارن ام اچاتریجن» افزود: شرکت در این جشنواره انگیزه گروه را برای تولید آثار بهتر و غنی تری دوچندان کرد و ما تلاش می کنیم تا آثار بهتری را نه تنها برای ارمنستان بلکه برای کشورهای دیگر به نمایش بگذاریم.

این هنرمند ارمنستانی اجرا در این رویداد را تجربه به یاد ماندنی و جذابی دانست و گفت: اصلا انتظار نداشتیم که مخاطب تا این اندازه با نمایش ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: با وجود آن که زبان ارمنی، زمان مادری تماشاگران نبود و با آن آشنا نبودند، هر جایی که لازم بود عکس العمل نشادن داده و به خوبی با نمایش و اجرا ارتباط برقرار کردند.

این کارگردان نمایش عروسکی که به تماشای آثار دیگر گروه های شرکت کننده نشسته است، از این فرصت فراهم شده برای تبادل تجربه و کسب اطلاعات بسیار استقبال کرد و گفت: تماشای آثار دیگر گروه ها برایم جذاب بود و به خوبی توانستیم با آثار ارتباط برقرار کنیم.

وی به واسطه ماهیت نمایش های عروسکی و ارتباط بیشتر با مخاطب کودک و نوجوان در برخی از آثار با رویکرد کودک و نوجوان، به ارتباط خوب میان بازیگر و مخاطب در نمایش های اجرا شده اشاره کرد و گفت: لازمه ماندگاری و فعالیت در عرصه نمایش عروسکی به ویژه برای کودکان و مخاطب ارتباط گیری است و به نظر گروه های دیگر باید از برقراری ارتباط با مخاطب الگو گیرند.

کارگردان اثر نمایشی «کارناوال» ، میزبانی خراسان شمالی برای برگزاری این رویداد را فوق العاده توصیف کرد و افزود: بجنوردی ها با جان و دل پای کار بودند و هر کمکی لازم بود دریغ نکردند و همین امر انرژی مثبتی به گروه داد و این انرژی تا بازگشت به ارمنستان همراهمان خواهد بود و به طور قطع آن را به هنرمندان ارمنستانی انتقال خواهیم داد.

وی از حضور دوباره در خراسان شمالی در صورت تداوم این رویداد در این خطه استقبال کرد و گفت: با لذت و شوق فراوان در رویداد بعدی حضور پیدا خواهیم کرد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره