اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 15:13

پنج شنبه, 26 فروردين 1400 ساعت 09:24
  • .

هنر انقلاب، هنری شکوفاست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نویسنده دفاع مقدس خراسان شمالی هنر انقلاب، هنری شکوفا دانست و گفت: هنر انقلاب اگر ظرفیت‌های خود را شکوفا کند یک ژانر مستقل است.

به گزارش نسیم امروز، تیمور غلامی اظهار کرد: در تمامی انقلاب‌های دنیا از جمله فرانسه و روسیه و نظریه‌های مارک یکی از چیزهایی که در تغییر و تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه اثرگذار، ادبیات است.

وی معتقد است: هنر و ادبیات انقلاب در تمام جهان و در تمام مقاطع چه در گذشته و چه در آینده یک ژانر مستقل است.

غلامی به تبیین ویژگی های هنر انقلاب پرداخت و به روز بودن، تسلیم شرایط و مقتضیات اجتماعی در زمان نشدن، پرداختن به تعالی انسان‌ها، شناخت شخصیت‌ها وغلبه بر آن‌ها در برهه‌های مختلفی از زمان را از ویژگی‌های هنر انقلاب دانست.

نویسنده مجموعه‌های «گل باغ روشنایی» و «پرستو به روایت بی‌سیم» در بخش دیگری از سخنانش با اعتقاد به این که تغییر و تحولات از هنر انقلاب جلوتر افتاده است و این گونه باید گام‌های خود را سرعت ببخشد، تصریح کرد: تغییر و تحولات انسان‌ها بسیار شدید و به روز شده است و عزم جدی می‌طلبد تا تغییر و تحولات را عمیق بشناسیم و با توجه به آن پیش رویم.

وی تغییر و تحولات را به عنوان چالش در مسیر هنر انقلاب بیان و اظهار کرد: ادبیات انقلاب می‌خواهد پیشگام باشد و مقتضیات را جهت دهد و از سوی دیگر مقتضیات ادبیات را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و این دو همیشه در چالش هستند.

وی هنر انقلاب را هنری شکوفا دانست و افزود: هنر شکوفایی که تنها به انقلاب و جمهوری اسلامی برنمی‌گردد و می‌تواند هر فردی را تغییردهد و بیشتر مدنظرم فراتر از حد جمهوریت و اسلام بودن است. هنر انقلاب تمام مذاهب و منافع را در برمی گیرد و باید در این جهت برنامه‌ریزی کنیم، نه به این مفهوم که از جمهوریت و اسلامیت خود عدول کنیم بلکه در قالب جمهوریت و اسلامیت هنر انقلاب را به جهان عرضه کنیم که مفاهیم مشترکی بر اساس صلح و دوستی و صداقت و رشد معیارهای اسلامی و موازین اخلاقی باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره