اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 12:44

یکشنبه, 05 بهمن 1399 ساعت 17:24
  • .

رونمایی از پوستر اثر نمایشی «جدال»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

با حضور جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه استان و معاون سیاسی و امنیتی استاندار رونمایی از پوستر اثر نمایشی «جدال» انجام شد

 

آیین رونمایی از پوستر «جدال» اثر نمایشی منتخب جشنواره سردار آسمانی شب گذشته با حضور جانشین فرمانده سپاه جواد‌الائمه استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و تنی چند از مسئولان در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار شد و رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در این آیین از هنر به عنوان زبانی بین المللی، نافذ، بلیغ و تاثیرگذار یاد و راز ماندگاری مکتب سلیمانی را بهره‌گیری از زبان هنر بیان کرد.

به گزارش نسیم امروز، وحید نمازی در این آیین به شهادت مظلومانه قهرمان جبهه مقاومت، حاج «قاسم سلیمانی» در سال گذشته و شور و حماسه‌آفرینی مردم در اقصی نقاط ایران در گرامیداشت یاد این شهید اشاره کرد و از جامعه هنری به عنوان جامعه‌ فرهیخته‌ای که با این شورآفرینی همراه شدند و حرکت‌های ویژه‌ای به صورت خودجوش و از سر دغدغه و حس تعهد و تکلیف رقم زدند، سخن گفت.

وی با بیان این که حوزه هنری خراسان شمالی نیز با توجه به تکلیف ذاتی این نهاد انقلابی که جان بخشیدن به باورها، اعتقادات و گفتمان ناب انقلاب اسلامی با استفاده از زبان هنر و گام برداشتن در حوزه ترویج این گفتمان است، تصریح کرد: بر همین اساس با همراهی هنرمندان استان در قالب‌های مختلف فعالیت‌های متعددی را شروع کردیم و امروز نیز شاهد اجرای یکی از آثار فاخر در قالب هنر نمایش هستیم.

وی ادامه داد: در رشته‌های مختلف هنری هم چون تجسمی، گرافیک، تصویرسازی، کمیک موشن، پوستر، شعر و ادبیات به صورت خودجوش تولیدات متعددی داشتیم.

«نمازی» با بیان این که هر هنری ویژگی‌های خاص خود را دارد و در این میان هنر نمایش به دلیل این که با احساس، تخیل، باور و عمق وجود مخاطب خود به صورت مستقیم و زنده، ارتباط گرم و دوسویه ای برقرار می‌کند، جزء رساترین هنرهاست و دایره تاثیر و نفوذ بیشتری دارد، تصریح کرد: به تعبیر امام راحل هر ایده، اندیشه و هر انقلاب و مکتبی که در قالب هنر نگنجد شانس ماندگاری ندارد و حرکت هنرمندان استان و کشور به سمت مکتب سلیمانی نوید ماندگاری این مکتب است، زیرا بهترین روش برای ماندگاری این مکتب بهره‌گیری از زبان هنر است؛ زبانی بین المللی، نافذ، بلیغ و تاثیرگذار.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر این که قویا فکر می کنم باید به هنر نمایش بپردازیم و هر روز برای حضور و نقش مردم در هنر تئاتر باید تئاتر مردمی داشته باشیم، اظهار کرد: تئاتر مردمی شکل نخواهد گرفت مگر این که تمام دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر دست به دست هم دهند تا حرکتی این چنینی شکل بگیرد.

«نمازی» ضمن تقدیر از سپاه جواد الائمه استان، بسیج هنرمندان، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که کمک کردند تا علم نمایش شکل گرفته و برپا شود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کاری را در این عرصه انجام دهیم به هم‌افزایی بین دستگاهی نیاز داریم تا بتوانیم اتفاق‌های خوبی رقم بزنیم.

«حاتمی»، جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه استان نیز در این مراسم به تعاریف مختلفی از هنر پرداخت و با اشاره به این تعریف که هنر در فرهنگ لغت به معنی انسان فرزانه و کامل است، از این که هنر نمایش در خراسان شمالی به یکی از کامل‌ترین انسان‌های روی کره زمین پرداخته است، ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص مکتب سلیمانی، از این که برای توسعه و پرورش مکتب نیاز داریم تا دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف هنری به پرورش این مکتب بپردازند، از رویکرد دانشگاه کوثر برای پرداختن به این مقوله و برگزاری همایش بین‌المللی ادبیات مقاومت با محوریت شهید قاسم سلیمانی و بحث و گفتمان جبهه مقاومت از زاویه نخبگان و تبیین دستاوردهای مکتب حاج قاسم در محیطی آکادمیک با حضور اندیشمندان جهان اسلام تقدیر کرد.

وی هم چنین از اثر نمایشی «جدال» به عنوان دیگر حرکت شکل گرفته در خراسان شمالی در راستای توسعه و تبیین این مکتب سلیمانی تقدیر کرد و گفت: این اثر نمایشی که با زبان هنر به جریان جبهه مقاومت پرداخته است در جشنواره سردار آسمانی حضور و به عنوان اثر منتخب خوش درخشید.

این گزارش حاکی است در این مراسم که رئیس کل دادگستری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی حضور داشتند، از پوستر «جدال» اثر منتخب جشنواره سردار آسمانی رونمایی و به امضای مسئولان مزین شد.

بر اساس این گزارش، اثر نمایشی «جدال» شب گذشته در سئانس ویژه خود برای خبرنگاران و عکاسان و مسئولان استان به روی صحنه رفت و این اثر نمایشی تا پانزدهم بهمن ماه برای علاقه مندان در ساعت 17:30 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشنن بجنورد به روی صحنه می رود.

لازم به ذکر است، این اثر نمایشی 5 تا 7 بهمن در 2 سئانس 17:30 و 18:30 برای علاقه‌‌مندان اجرا خواهد شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره