اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 06:09

یکشنبه, 02 آذر 1399 ساعت 09:36
  • .

تعامل خوب مسئولان حوزه هنری عامل مهم همکاری‌ام بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فیلم‌ساز برگزیده نخستین سوگواره فیلم کوتاه «سوگ در خانه» روحیه خوب مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی و تعامل خوب آن‌ها با اهالی هنر را عامل مهم همکاری‌اش در عرصه فیلم‌سازی برشمرد.

به گزارش نسیم امروز، حسین فیروزه با بیان این که خراسان شمالی هم از حیث سوژه و کاراکتر و هم از حیث هنرمندان و کسانی که علاقه‌مند به این عرصه هستند، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، تصریح کرد: از این روی تجربه همکاری با این هنرمندان سبب علاقه‌مندی برای همکاری بیشتر شد.

وی از این که خراسان شمالی را از خراسان رضوی جدا نمی‌بیند، سخن گفت و افزود: ریشه‌ها و ارتباط معنوی این دو خطه بسیار به هم نزدیک است و کارکردن با هنرمندان خراسان شمالی به اندازه همکاری با هنرمندان خراسان رضوی برایم خوب و خوشایند است.

این هنرمند فیلم‌ساز با اشاره به این که فیلم‌هایی که تولید کردم هزینه چندانی نداشت و همکاری و همراهی حوزه هنری خراسان شمالی هم تا این لحظه درحد تجهیزات بود، اظهار داشت: روحیه خوب مسئولان حوزه هنری خراسان شمالی و تعامل خوب آن‌ها با اهالی هنر عامل مهم همکاری‌ام بود.

کارگردان فیلم‌های «طبقه جدید» و «چهل چراغ» در جشنواره سوگ در خانه، به ظرفیت‌های خوب خراسان شمالی در عرصه بازیگری، فیلم نامه‌نویسی و بستر شکل‌گیری کارگردان‌ها اشاره کرد و گفت: افراد مستعد فراوانی در خراسان شمالی وجود دارد اما متاسفانه در عرصه فیلم‌سازی عده ای خود را صاحب نظر می‌دانند و با راهنمایی‌های اشتباه، جلوی رشد علاقه‌مندان را می‌گیرند.

وی ادامه داد: بجنورد فیلم‌سازان خوبی دارد که در عرصه بین‌المللی هم ظاهر شدند اما متاسفانه در زمینه آموزش حضور ندارند و فراهم شدن بستر انحصاری آموزش در نهادهایی که باید جوان‌ها را در عرصه فیلم‌سازی استعدادیابی کنند، سبب شده است تا جوانان علاقه‌مند با گذراندن دوره‌هایی که خروجی نداشته، از ادامه فعالیت در این عرصه دلسرد شوند.

وی بر بهره‌گیری از راهنمایان خوب در این عرصه تاکید کرد و اظهار داشت: اگر خوش سلیقگی در این زمینه صورت بگیرد فکر می‌کنم سالانه چند فیلم‌ساز خوب در استان رشد کنند.

«فیروزه» با بیان این که استفاده از فیلم‌سازان موفق استان در جشنواره‌های بین‌المللی در امر آموزش سبب خواهد شد در چند سال آینده بجنورد به واسطه فرهنگ غنی، تعامل خوب اقوام و نقاط طبیعی بکر بستر شکل‌گیری اتفاق‌های خوب در عرصه فیلم و حتی سینما شود.

وی در بخش دیگری ضمن گلایه از حمایت‌های نابجا در استان از برخی از فیلم‌هایی که شایسته حمایت نیستند، از نخبه‌کشی در عرصه فیلم‌سازی در استان انتقاد کرد و افزود: علاقه‌مندان برای موفقیت در این عرصه نباید به سراغ نهادهای متولی بروند، بلکه باید به شکل مستقل فیلم بسازند، زیرا نه تنها حمایتی صورت نمی‌گیرد بلکه افراد را سرکوب می‌کنند و عده‌ای نیز به خاطر کج سلیقگی و انحصارگرایی که برای خود قائل هستند اجازه ورود به این عرصه را به دیگران نمی‌دهند.

«فیروزه» خاطرنشان کرد: خارج کردن عرصه فعالیت فیلم‌سازی از انحصار یک عده می‌تواند راه‌گشا باشد.

سازنده مجموعه مستند «ایستاده درتاریخ» و تله فیلم «مشتاقی و مهجوری» که با بهره‌گیری از هنرمندان عرصه تئاتر استان نسبت به تولید فیلم‌های کوتاه خود در این سوگواره اقدام کرده است، به ظرفیت‌های خوب تئاتر خراسان شمالی در عرصه فیلم اشاره کرد و گفت: با وجود این که ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در عرصه تئاتر وجود دارد، اما به خاطر این که در این حوزه بر بهره‌گیری از معدود بازیگران تمرکز شده، متاسفانه افراد مستعد کمتر دیده می‌شوند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره