اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 06:13

یکشنبه, 01 مرداد 1402 ساعت 13:58
  • .

راهیابی 855 نفر به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از راهیابی 855 نفر به مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، ابوالقاسم اکبری در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: هفت هزار و ۷۴۴ داوطلب در دهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از این استان شرکت کردند که ۸۵۵ نفر از آنها به مصاحبه راه یافتند.

وی افزود: سهمیه خراسان شمالی در دهمین دوره این آزمون ۳۸۱ نفر در نظر گرفته شده که از این تعداد ۳۱۶ معلم ابتدایی، ۳۶ معلم استثنایی و ۲۹ معلم عشایری است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ پایگاه گزینش در سطح استان فعال است، افزود: از مجموع ۸۵۵ نفر معرفی شدگان سنجش، اکنون ۱۴۶ نفر در این مراکز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: جدای از این استخدامی، ۱۶۸ معلم در مقطع متوسطه و ۱۰۰ معلم پرورشی دیگر نیز به زودی جذب خواهند شد.

اکبری با اشاره به کمبود معلم در مدارس خراسان شمالی، تصریح کرد: ورودی دانشگاه فرهنگیان ۴۳۰ نفر و ماده ۲۸ استان نیز ۳۴۰ نفر در سالجاری است که با آمار تقاضای بازنشستگان همخوانی ندارد و همچنان با کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش مواجه هستیم.

وی با تاکید بر تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی، گفت: در برنامه بودجه ۱۴۰۲، اعتباری برای این مورد در نظر گرفته نشده است و در این حوزه نیازمند همکاری شهرداری ها هستیم.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: شهرداری‌های استان باید شرایط ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی را به صورت رایگان تامین کنند.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: در مجموع هزار و ۷۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در سطح استان وجود دارند که انتظار می رود امسال این افراد برای ایاب و ذهاب مشکلی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان تصریح کرد: اوقات فراغت برای تفریح و سرگرمی، رشد شخصیت یا شکوفایی خلاقیت‌های ذهنی کودکان است اما باید توجه داشت این امر زمانی محقق می‌شود که خود فرد از قدرت انتخاب برخوردار باشد و دستگاه‌های مرتبط با اوقات فراغت بتوانند تنوع و پویایی متناسب با سلیقه‌های مختلف فراهم کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره