اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 21:05

سه شنبه, 25 مهر 1402 ساعت 10:34

۱۵۰ پرستار خراسان‌شمالی پروانه صلاحیت حرفه ای گرفتند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی از اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای از سوی 150 پرستار این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر جواد شاهین فر اظهار کرد: پروانه تخصصی صلاحیت حرفه‌ای پرستاری گواهینامه‌ای است که پس از احراز شایستگی های علمی، اخلاقی، جسمی و روانی مبتنی بر استانداردهای حرفه‌ای سازمان بهداشت جهانی، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پرستار صادر می‌شود و در همین راستا گفت: نیمه نخست امسال ۱۵۰ پرستار شاغل دانشگاه علوم پزشکی این استان موفق به دریافت این گواهینامه شدند.

وی افزود: هدف از صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران حفظ حقوق مردم برای دریافت مراقبت های پرستاری باکیفیت است.

به گفته شاهین فر، مدرک دانش‌آموختگی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قبولی در امتحان جامع پرستاری از شروط الزامی برای احراز صلاحیت حرفه‌ای پرستاران است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان‌شمالی با اشاره به پرداخت تعرفه پرستاران گفت: نیمه نخست امسال با همت دولت و تلاش مدیران دانشگاه علوم پزشکی حدود هشت ماه تعرفه پرستاران استان پرداخت شد.

اکنون حدود ۲ هزار کادر پرستاری در مراکز درمانی علوم پزشکی خراسان شمالی، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان ارتش و کلینیک های درمانی استان فعالیت می کنند.

شاهین فر با بیان اینکه ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار از برنامه های دولت در حوزه سلامت است، گفت: میزان ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار استان با فراهم کردن شرایط کاری بهتر در دولت سیزدهم به ۲۱ درصد رسید.

وی افزود: پیش از این میزان ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و کم برخوردار استان کمتر از ۱۵ درصد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی تصریح کرد: تامین و تجهیز هشت واحد پانسیون و پرداخت بخشی از معوقات از برنامه های تشویقی برای ماندگاری پزشکان بوده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره