اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 09:51

سه شنبه, 19 اسفند 1399 ساعت 11:05

روند کنترل بیماری کرونا در خراسان شمالی رو به بهبود است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از روند رو به بهبود کنترل بیماری کرونا به لحاظ تعداد مبتلایان، افراد بستری شده و فوتی ها در استان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در این نشست با ابراز نگرانی تعطیلات آخر سال و امکان تغییر در روند کنترل بیماری در استان گفت: کلیه شهرستان ها با توجه به رنگ بندی اعلام شده تابع قوانین ستاد ملی کرونا هستند و ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا و هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد حس کند متولی صدور مجوز برای برگزاری یک تجمع است.

شجاعی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز خرید و پاساژها افزود: سیستم بازرسی و برخورد با تخلفات در مرحله اول در استان شکل گرفته است و دستگاه های متولی مانند دانشگاه علوم پزشکی، صمت، تعزیرات و بازرسی باید در قالب یک بسته اطلاع رسانی آنچه را که لازم است در اختیار صدا و سیما و خبرگزاری برای آگاهی بخشی مردم و به ویژه کسبه قرار دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تشکیل هر نوع صف برای توزیع کالاهای اساسی در استان را ممنوع اعلام کرد و افزود: سیستم درست برای توزیع بسیاری از اقلام در استان به وجود آمده و بر اساس آن با شناسایی تعداد مددجویان نهادهای حمایتی، کارگران واحدهای صنعتی، مستمری بگیران علاوه بر خرد شدن سیستم توزیع و دسترسی راحت همچنین سلامت و کرامت مردم حفظ می شود و نیازی به ایجاد صف های طولانی نیست.

محمدعلی شجاعی بر تعبیه کانکس هایی برای عرضه اقلام بهداشتی استاندارد در مسیرهای مختلف تاکید کرد و افزود: کسبه در اجرای این طرح نقش اصلی را داشته باشند و اقلام بهداشتی تولید استان توزیع شود.

شجاعی گفت: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های اسفراین، شیروان و بجنورد نسبت به سایر شهرستان ها کمتر است و دلیل آن باید بررسی و تحلیل شود تا مشکلات موجود برطرف شود.

تجهیز کلیه نانوایی ها به دستگاه کارتخوان، رعایت پروتکل های بهداشتی در داروخانه ها، مراکز درمان و مطب ها، ادارات شهرستان ها، جایگاه های سوخت، تهیه طرح ترافیک ویژه نوروز برای جلوگیری از تجمع خودرو و افراد در سطح شهرها از دیگر تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

شجاعی در ادامه با ابراز نگرانی از بروز اتفاقات مربوط به چهارشنبه آخر سال، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز هر گونه اتفاق ناخوشایند و تجمع افراد متولیان امر با تاکید بر تشدید در برخوردها ورود کنند.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 20 اسفند 1399 ساعت 17:48
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره