اخبار برگریده
پنج شنبه, 30 فروردين 1403 16:08

شنبه, 09 اسفند 1399 ساعت 09:01

تولید روزانه 200 هزار ماسک در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی از تولید روزانه 200 هزار ماسک در استان خبرداد. 

علی اصغررضا زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز اظهار کرد: استان در تولید ماسک و ضدعفونی کننده های الکلی به خودکفایی رسیده که ماسک‌های تولیدی استان استاندارد‌های بین المللی دارند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا بسیاری از واحد‌های تولیدی با درخواست سازمان صمت و ایجاد تغییرات جدید در خط تولید برای تولید ماسک در استان اقدام کردند، افزود: ماسک‌های تولید شده در استان از نوع سه لایه و مورد تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار واحد تولید ماسک صنعتی در استان وجود دارد،گفت: این واحد‌ها ظرفیت تولید روزانه 200 هزار ماسک را در استان دارند.

وی با بیان اینکه نیاز استان به ماسک روزانه 140 هزار ماسک است، افزود: باتوجه به وضعیت زرد استان، میزان مصرف ماسک و اقلام بهداشتی دیگر کاهش پیدا کرده و ظرفیت تولید ماسک نیز در استان کمتر شده است.

رضا زاده گفت: هم اکنون ماسک تولید داخل استان خریداری نمی‌شود و ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها متعلق به سایر استان هاست که بعضی از آن‌ها از کیفیت خوبی هم برخوردار نیست.

وی افزود:تولید کنندگان ماسک در استان هر عدد از این محصول را با قیمت 900 تومان عرضه می‌کنند که واحد‌های تولیدی اعلام آمادگی کرده اند تا با قیمت کمتر، ماسک را به داروخانه‌های استان عرضه کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره