اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 00:27

پنج شنبه, 20 شهریور 1399 ساعت 09:42
  • .

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جسارت به حرمت قرآن و پیامبر را محکوم کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی جسارت به حرمت قرآن و پیامبر را محکوم کرد و گفت: جسارت به قرآن لج بازی دشمنان است.

به گزارش نسیم امروز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست ائمه جمعه خراسان شمالی در اسفراین اظهار کرد: لج بازی دشمنان با قرآن و اهل‌بیت اسلام در صدر اسلام به‌صورت جسارت به دین و قرآن اتفاق نمی‌افتاد؛ اما اکنون در جاهلیت مدرن شاهد این‌گونه اقدامات هستیم و نشان از گرفتاری دنیا دارای تمدن در این وضعیت است.

وی افزود: خطبه امام سجاد در مجلس یزید فرازهای مهمی را در بردارد که هر بخش آن می‌تواند درس‌های فراوانی به افراد گوشزد کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تشریح برخی جزییات این خطبه تاریخی تصریح کرد: تأکید بر پیشرفت علم و اهمیت علم اندازی مخصوصاً در حوزه دینی به‌عنوان یکی از مصادیق کوثر مطرح می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر طرفداری دین از تولید علم و ممنوعیت درجا زدن در علم ادامه داد: بردباری و حلم در کنار علم نکته‌ای دیگر است که بر مدیریت جامعه تأکید می‌شود و همان‌طور که دانش کلید حل اغلب مشکلات است، فضائل انسانی نیز کارگشای امور مدیریتی در جامعه است.

وی با تأکید بر بخشندگی به‌عنوان بخشی دیگر از کوثر الهی تصریح کرد: مواسات، بخشندگی و شریک کردن دیگران در اموال خود نیز در این خطبه دارای اهمیت است.

امام‌جمعه بجنورد شجاعت، غیرت دینی و استقامت را دیگر عناصر خطبه امام سجاد بیان کرد و گفت: عشق به اهل‌بیت در جان‌ودل مؤمنین جایگاهی تسخیرناپذیر از سوی دشمنان است.

وی تأکید کرد: لج بازی دشمنان با قرآن و اهل‌بیت اسلام در صدر اسلام به‌صورت جسارت به دین و قرآن اتفاق نمی‌افتاد اما اکنون در جاهلیت مدرن شاهد این‌گونه اقدامات هستیم و نشان از گرفتاری دنیا دارای تمدن در این وضعیت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی بازخوانی افتخارات و ریشه‌یابی هر کاری را از دیگر پایه‌های خطبه امام سجاد بیان کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا و الگوگیری از اسوه‌های دفاع مقدس به همراه ارزش قائل شدن برای شهدا بخشی از بازخوانی افتخارات محسوب می‌شود. وی در بخش پایانی سخنان خود تبدیل تهدید به فرصت را فضای کلی سخنرانی امام سجاد در برابر یزید بیان کرد و ادامه داد: اسلام راستین که مورد تهدید و هجمه واقع‌شده بود با سخنرانی‌ها و خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد به فرصتی برای طرح دوباره در جامعه رسید.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در شرایط تهدید و تحریم باید فرصت سازی و بصیرت سازی کنیم و علاوه بر علم و دانش در تولید ملی نیز جهش پیدا کنیم و در همه قدم‌های بزرگی در همه حوزه‌های فناوری برداشته شود.

وی در انتها تبدیل تحریم و تهدید به فرصت را گامی روبه‌جلو دانست و گفت: باید تا پایان سال انقلابی در تولید ببینیم و توطئه‌های استکباری را نقش برآب کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره