اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 03:37

دوشنبه, 10 مهر 1402 ساعت 08:10
  • .

استاندار خراسان‌شمالی با رییس جمهور دیدار کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور دیدار و پیرامون اولویت های توسعه استان گفت و گو کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های عمرانی، اقتصادی و سیاسی استان در خصوص نیازمندی های خراسان شمالی برای توسعه این خطه گفت و گو کرد.

وی با قدردانی از توجه دولت به مناطق کم برخوردار خراسان شمالی، پیگیری ها برای تکمیل ساختار اداری و استخدامی شهرستان های مانه و بام و صفی آباد و صدور مجوز ماده ۲۳‌انتقال آب از منطقه سرانی با ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، ۱۲ درخواست مهم استان را به رییس جمهور تقدیم کرد.

پیگیری پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور، مسایل حوزه آب، راه های روستایی و تامین دارو در استان از دیگر محورهای گفت و گوی استاندار خراسان شمالی با رییس جمهور بود.

استاندار خراسان شمالی به طرح های ریلی در حال اجرای خراسان شمالی نیز اشاره کرد و از نیازمندی استان به ۲۵ هزار میلیارد ریال در فاز نخست و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن گفت و گو کرد.

حسین نژاد در ادامه جدای از پیشنهاداتی برای تسهیل و توسعه سرمایه گذاری در استان، نیازمندی خراسان شمالی به برقراری ۲ پرواز روزانه از فرودگاه بجنورد را مطرح کرد.

استاندار خراسان شمالی، عامل عدم تحقق کامل مصوبات سفر رییس جمهور به استان را ناترازی نسبت منابع به مصارف بانکهای استان و عدم شفافیت مکانیسم بانک های خصوصی در پرداخت منابع دانست.

معافیت شرکت های تعاونی مرزنشین از ماده ۱۲۳ قانون مالیات های مستقیم، رفع مشکل شرکت سهامی زراعی دهکده رضوی ، بیمه قالیبافان و مشکلات حوزه بازرسی و نظارت از دیگر موضوعاتی بودند که در این دیدار مطرح شد.

ارمغان سفر رییس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه عمران بود که این میزان ۱۲ برابر بودجه یکسال استان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل ۱۰ شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره